Sky_Hawk Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei! Spilte litt for høy musikk i helgen og plutslig så begynte det og skurre veldig i den ene høyttaleren min. Da tenkte jeg og gå til innkjøp av et par nye fronthøyttalere. Jeg er glad i og spille høyt og vil ha noe med mye bass i. Jeg har bare 1500 kr og bruke på de og jeg kan ikke strekke meg noe lenger i pris. Jeg har en ganske ny sony forsterker på 2x100W. (tror den heter Sony STR-DE og så noen tall). Jeg har sett på Eltax Millennium 500 og lurte på om disse er gode? Eller har dere noen andre forslag til samme prisen som er et bedre alternativ? Takker for svar Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Grunnen til at det har begynnt å skurre i den ene høyttaleren din er nok mest sansynlig at du har spillt høyere enn det forsterkeren klarer.Det er ingen vits i å kjøpe svære høyttalere til en liten forsterker,da vil du nok ødelegge høyttalerne på nytt.Hvis du absolutt skal ha store høyttalere,så kjøp et par brukte Cerwin-Vega.Det tåler mye "juling".Siden du liker å spille høyt bør du ikke kjøpe Etax.De kommer du til å spille i stykker etter en kort stund. Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Forsterkeren burde jo klare mer enn det. Jeg hadde den bare på halv styrke. Tittet på den Cerwin-Vega men den var altfor dyr. Jeg testet den høyttaleren som er ødelagt på en annen forsteker, men den skurret fortsatt. Er Eltaxen verdt 1500kr, eller har dere noen andre og anbefale til samme pris? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Forsterkeren burde jo klare mer enn det. Jeg hadde den bare på halv styrke. Tittet på den Cerwin-Vega men den var altfor dyr. Jeg testet den høyttaleren som er ødelagt på en annen forsteker, men den skurret fortsatt. Er Eltaxen verdt 1500kr, eller har dere noen andre og anbefale til samme pris? Kjøp brukte høyttalere,så får du litt kvalitet.Eltax er IKKE kvalitet. Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Har du noen forslag til brukte høyttalere i prisklassen rundt 1000 da? Har tittet litt men har ikke sett noen passende enda Hva med denne Cerwin-vega da? Er den bedre enn den eltaxen jeg linket til i første post? Endret 14. desember 2004 av Sky_Hawk Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 jepp, den er mye bedre. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Har du noen forslag til brukte høyttalere i prisklassen rundt 1000 da? Har tittet litt men har ikke sett noen passende enda Hva med denne Cerwin-vega da? Er den bedre enn den eltaxen jeg linket til i første post? Ja de er bedre,men de er litt små.Siden du liker å spille høyt med mye bass,så bør du se etter noe større. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå