KNurven Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Fikk en ny bærbar på jobben. skikkelig råtass av en ibm (t42p) men når jeg pakket opp denne, så jeg at denne manglet en com-port. Dette undrer sikkert mange på hvorfor jeg savner. Men det har seg slik at jeg jobber en god del men nettverkselektronikk, der com-port fremdeles brukes til konfigurering finnes det noen form for usb-til-com-port overgang eller et pcmcia-kort med com- port. håper dere kan hjelpe en stakkars nettverksdrifter her. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Finnes gode Usb-løsninger på dette. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 De har usb til com på elkjøp f.eks.. Lenke til kommentar
Green Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei! Ganske sikker på at eg har sett noko slikt på Clas Ohlson, men eg fant det ikkje noko plass no... Det er sikkert andre nettbutikker som har sånt også, men du må nok sikkert ringe. Det som sikkert er mest aktuelt er USB - COM. Trur ikkje det finnes noko PCMCIA - COM. Mvh. Green Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Så det finst et håp der ute. Takker. Og god jul folkens. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Det er på Clas Ohlson jobber der så vet vi har det Koster 349 kr om husken er riktig. Lenke til kommentar
oltis Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei! Jeg har også hatt dette problemet, men har heldigvis en PC med rett port. Anbefaler en PCMCIA, da usb er vanskelig å få til. Ta f.eks. denne: http://shop.jotec.no/handle/handlevare.asp?vare=EX-1350. Tori Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Denne --> Sunsway USB -> Seriell får du kjøpt i de fleste nettbutikker. Koster ca. 240- 250,- Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Har aldri hatt problemer med USB til Seriell så hvorfor man sier det lurer jeg på. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Anbefaler en PCMCIA, da usb er vanskelig å få til. Hva er det som er så vanskelig med usb? Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Anbefaler en PCMCIA, da usb er vanskelig å få til. Hva er det som er vanskelig med det? USB er vel nesten det enkleste som finnes. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Denne --> Sunsway USB -> Seriell får du kjøpt i de fleste nettbutikker. Koster ca. 240- 250,- Jepp, her finner du både Sunsway og andre modeller. Endret 15. desember 2004 av Rikky Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Takker. tror jeg går får usb adapter. enklere og mindre og drasse med en pcmcia. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Vis du ikke har bestillt enda så er denne et godt alternativ Usb =--= serial på karlsen TV service Der sender de også som Brev pakke Lenke til kommentar
horebore Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 eh hvorfor kjøpe hos karlsen når andre er 150 kr billigere? Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 for jeg er en Karlsen Ikke i slekt med han der da menne, Jeg pleier bare og handle sat.stuff derfra så jeg kjøpte like godt en spnn en også og de sender som brev. det er det ikke mange som gjør Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Anbefaler en PCMCIA, da usb er vanskelig å få til. Hva er det som er vanskelig med det? USB er vel nesten det enkleste som finnes. Du bruker tydligvis ikkje eldre programmvare som kommuniserer direkte med com porten... Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 det er det nå 2% av comportbrukerne som gjør. Alt som kjører comport som er windows95 eller nyere går jo. Så det er sære tilfeller som regel har svar hos sine leverandører som kjører eldre enn dette. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Faktisk så er det mangen programm som er skrevet for win95 som virker dårleg med usb>rs232, men nokk om det. For "mannen i gata" så er det nokk ikkje eit stort problem, men for dei av oss som held på med programering av diverse nettverks/signal/styre/telefonisystem så er det mangen program som er dos-baserte, T.d. telefonsentraler ifrå ein av dei størst leverandørane. (skall ikkje nevne kvem) Dei bruker rs232 og v24 for konfigurasjon. Programmvaren vart skreve i ei tid då win 3,1 og 3.11 var rådane (når man ser bortifrå unix/bsd) Etterkvart så kom det nye versjoner, men dei baserte seg stadig på den gamle akritekturen. Så, vart det lansert ein"totalt" ny versjon av programmvaren på sentralen. Sammen med denne, så vart det lansert eit nytt konfigurasjonsprogram som brukte win98 sin "frontend" for comporter. Problemet var det at den nye versjonen var ikkje bakoverkompatibel, så skulle du bytte versjon, så måtte du bytte prossessor og talestyringskort, noko som og krevde ein annan straumforsyning. Bare i deler så kom opgraderingen fort på 15-20000 kr. For å ikkje snakke om alle timane det ville ta å overføre all data manuelt, igjen p.g.a. inkompabilitet. Dette var sjølvsagt ein kostnad som svært få kunder var interisert i å påkoste seg, då deiras system fungerte utmerket som det var. Den einaste forskjellen var eindel nye tjenester (som dei fleste ikkje bruker) og ein ny apparatserie, som mangen ikkje ville ha då deira gamle apperata fungerte utmerka, og dei ikkje hadde planer om nokre store utvidelser på mangen år. Så det ein ente opp med var ein haug utstyr, som ein var avhengig av eldre programvare for å kunne drive service på. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Helt riktig Mr. Elendig. Du kommer inn under de 2% Men jeg så noe nytt på gang som het Serieport over ethernet. Leste det i Teknisk Ukeblad tror jeg. Så stilig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå