Green Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei! Eg skal kjøpe meg ny laptop til ca. 15000. Bestiller kanskje idag. Den som for øyeblikket er mest aktuell er denne: Thundra 1557R Pro Ut i frå det eg ser, så virker det til å vere eit bra kjøp. Det som trekker litt ned på den (etter det eg forstår) er høgtalerene og at den er i plast. Nokon som har eit tips om andre laptoper med ca. samme specs, men med bedre "kabinett" F.eks. i aliminium? og bedre lyd? Ein ting til: Det er vel ein del meir viftestøy på dei AMD prosessorane på dei Fijitsu Siemens maskinene, eller? Tek med glede imot tips. Takk for svar! Lenke til kommentar
DjNeo Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Hadde jeg hatt 15000 til en laptop så hadde jeg bruke det på denne. Eller spart litt til og kjøpt denne. Endret 14. desember 2004 av DjNeo Lenke til kommentar
ganilsen Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei! Eg skal kjøpe meg ny laptop til ca. 15000. Bestiller kanskje idag. Den som for øyeblikket er mest aktuell er denne: Thundra 1557R Pro Ut i frå det eg ser, så virker det til å vere eit bra kjøp. Det som trekker litt ned på den (etter det eg forstår) er høgtalerene og at den er i plast. Nokon som har eit tips om andre laptoper med ca. samme specs, men med bedre "kabinett" F.eks. i aliminium? og bedre lyd? Ein ting til: Det er vel ein del meir viftestøy på dei AMD prosessorane på dei Fijitsu Siemens maskinene, eller? Tek med glede imot tips. Takk for svar! Du burde sette i en 7200 disk isteden for den 5400 disken som står i pga den vil være en flaskehals. Ellers veldig bra. Er ikke så mye viftestøy på AMD64 mobile, men XP mobile bråker nok noe mer. Lenke til kommentar
Green Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Hei! Takk for svar! Apple er ikkje aktuelt for meg denne gong. Ang. AMD64Mobile: Er det ikkje meir støy på denne i forhold til Centrino-maskinene? Kunne du gitt meg ein link til ei maskin med AMD64 mobile? Ang. 7200 disk. Har tenkt på dette, men blir det ikkje ein god del meir støy av dette? Mvh. Green Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Ville satset på en maskin fra IBM. Endret 14. desember 2004 av josteinsen Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Acer er best kjøp deg det! Lover deg det jeg hart det og har null problemer.. Lenke til kommentar
Green Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Takk for svar! IBM? Link? Acer? Link? Har hatt Acer før. Veldig nøgd med dei, men er dei betre på det eg spør om innledningsvis: Kabinett og Lyd? ganilsen: Ser at eg max kan få 60 GB HD når eg velgjer 7200 og ikkje 80 GB som på 5400. Dette er jo litt dumt, men det er klart at vist HD med 5400 blir ein flaskehals samtidig som at ein 7200 ikkje støyer meir, så kan eg jo absolutt vurdere det! Mvh. Green Lenke til kommentar
Green Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Ang. Acer: Denne har jo f.eks. dårligere prosessor, minne, gfx-kort enn den thundra pcen. Meiner du likevel at det vil vere betre med ein Acer? -Green- Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 IBM? Link? Tja... du kan jo se på ibm sine hjemmesider. Hvis du tenker på nettbutikker så kan du jo se her https://www.ad.no/cgi/frame.dll?/text/ibmthinkpt22.htm http://www.ibmshop.no/shop/pc_mobile.html Hadde vært greit med litt mer detaljer om hva du ønsker og prioriterer hvis du vil ha anbefaling om speifik modell Lenke til kommentar
Green Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 IBM? Link? Tja... du kan jo se på ibm sine hjemmesider. Hvis du tenker på nettbutikker så kan du jo se her https://www.ad.no/cgi/frame.dll?/text/ibmthinkpt22.htm http://www.ibmshop.no/shop/pc_mobile.html Hadde vært greit med litt mer detaljer om hva du ønsker og prioriterer hvis du vil ha anbefaling om speifik modell Hei! Ja, eg hadde tenkt å bruke ca. 15 000,- på ein laptop. Tenkte på 1.8 - 2.0 ghz 15" skjerm. 1400*1050 er vel det som er mest vanleg oppløysing? Kan godt vere widescreen, men ikkje noko "must" HD på minimum 60GB RAM minimum 512 MB, aller helst 1024 Firewire Infrarød eller Bluetooth (evt. begge) GFX kort bør vere eit ATI 128 mb lignande sak... Trådløst nettverkskort DVD brenner. Helst + og -, men ikkje noko "must" 10/100 LAN Andre ting som er av betydning: Støy. Veldig viktig at det ikkje er mykje støy på pc-en! God batteritid Solid innpakning/"kabinett" Fint om det er god lyd i dei intigrerte høgtalarane Mulig eg har gløymd noko no, men dette er hvertfall ein start! Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Hehe... ikke mange steder du kan "ofre" noe Green. Med kravene til skjermkort kan du ihverfall glemme IBM og du må nok velge ett mindre kjent merke. Tviler på om du finner en maskin med de spesifikasjonene til den prisen hos noen seriøs produsent, og skulle du finne det så må du antakelig fire kraftig på kvalitets kravet. Desverre er det slik. -edit- den acer maskinen du linket til har ett grusomt grafikk kort, for liten disk, ikke dvd brenner og ikke bluetooth. Endret 14. desember 2004 av josteinsen Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Den PSdata maskinen er ypperlig. du kommer til å bli godt fornøyd. Lenke til kommentar
Green Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Hehe... ikke mange steder du kan "ofre" noe Green. Med kravene til skjermkort kan du ihverfall glemme IBM og du må nok velge ett mindre kjent merke. Tviler på om du finner en maskin med de spesifikasjonene til den prisen hos noen seriøs produsent, og skulle du finne det så må du antakelig fire kraftig på kvalitets kravet. Desverre er det slik. -edit- den acer maskinen du linket til har ett grusomt grafikk kort, for liten disk, ikke dvd brenner og ikke bluetooth. Hei! Du er sikkert inne på noko der, men eg har jo eigentleg funne ei maskin som har det meste av det eg skriv der. Nemleg denne Meiner du at det er ei dårleg maskin eller useriøs produsent? Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Hehe... ikke mange steder du kan "ofre" noe Green. Med kravene til skjermkort kan du ihverfall glemme IBM og du må nok velge ett mindre kjent merke. Tviler på om du finner en maskin med de spesifikasjonene til den prisen hos noen seriøs produsent, og skulle du finne det så må du antakelig fire kraftig på kvalitets kravet. Desverre er det slik. -edit- den acer maskinen du linket til har ett grusomt grafikk kort, for liten disk, ikke dvd brenner og ikke bluetooth. Hei! Du er sikkert inne på noko der, men eg har jo eigentleg funne ei maskin som har det meste av det eg skriv der. Nemleg denne Meiner du at det er ei dårleg maskin eller useriøs produsent? Neida... har hørt mye fint om Tundra fra tester men har ingen erfaring med dem selv. Endret 14. desember 2004 av josteinsen Lenke til kommentar
Green Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Ok! Takk for ditt svar! Det ser då ut som at det blir Thundra som gir meg mest for pengane og forhåpentligvis kvalitet. Den har jo 2 års garanti, så det er jo sjølvsagd ein trygghet i det! Mvh. Green Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 lykket til med den.. ser veldig fin ut på papiret. Jeg er nok litt vel kresen når det gjelder konstruksjonskvalitet siden jeg bruker mine bærbare såpass tøfft og tar dem med til utlandet Den holder nok fint for deg hvis du behandler den pent og ikke er avhengig av support i utlandet Lenke til kommentar
Cera Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Av dine krav i forhold til pris så lyser det jo cl56, 1557 eller 556, du får strengt tatt ikke noe annet til den prisen....i en bærbar er ikke spesifikasjonene alt. Hvilken av de overnevnte modeller du velger er vel mer eller mindre likegyldig. Kjøp av et firma som har godt rykte på seg. Personlig ville jeg valgt nc6000 til den prisen. Lenke til kommentar
Green Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Av dine krav i forhold til pris så lyser det jo cl56, 1557 eller 556, du får strengt tatt ikke noe annet til den prisen....i en bærbar er ikke spesifikasjonene alt. Hvilken av de overnevnte modeller du velger er vel mer eller mindre likegyldig. Kjøp av et firma som har godt rykte på seg. Personlig ville jeg valgt nc6000 til den prisen. Hei! Kan du gje meg nokon linker til cl56 og 556? Eg veit ikkje heilt kven som leverer dei? Ang. mine krav i forhold til pris. Kva ville du gått for dersom mine krav var dei samme, men prisen var høgare? Green edit: nc6000, har du noko link? Endret 14. desember 2004 av Green Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Bare ikke kjøp av whitebox. Multicom, PSdata, Netshop, komplett er sikre plasser. Tror du blir fornøyd hvis du velger 1557. Lenke til kommentar
Green Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Bare ikke kjøp av whitebox. Multicom, PSdata, Netshop, komplett er sikre plasser. Tror du blir fornøyd hvis du velger 1557. Ja, eg har vore litt tvilande til whitebox. Veit ikkje kvifor, berre ein følelse eg har... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå