Novec Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 For å forhindre piratkopiering har som kjent en haug med brødhuer (blant venner kalt musikkbransjen, filmbransjen og programvarebransjen) funnet opp DRM, Digital Rights Management. Idéen er jo fornuftig nok i seg selv, men allerede nå kan den by på vesentlige problemer. Sander Sassen hos Hardware Analysis har dårlige erfaringer med noe så enkelt som en film: That agreement, amongst other things, stated that I could only play back the content for a period of five days, on the computer I installed the InterActual Player application onto, after which I had to re-acquire a license. To be honest that really pissed me off, I spent about an hour trying to play back a disc I legitimately bought and went as far as installing and updating a 3rd party application to my system that would allow me to do so, and now I’m only being given a temporary license, where’s my rights as a consumer? Hele historien finner du her. Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Lurer litt på hvos dette skal ende. Vel og bra det at de vil bekjempe piratkopiering, men det må jo finnes grenser for hvor mye en skal passes på. Ting jeg har kjøpt og betalt vil jeg bruke hvor og når jeg vil. Ikke i denne verden om noen skal diktere for meg når og hvor jeg skal se film, høre musikk eller spille spill for den saks skyld. Lenke til kommentar
Tofustew Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Når en bransje begynner å se på kundene sine som fiender er kollapsen snublende nær. Hvem gidder gi penger til noen som insisterer på å fornærme deg? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Ingen standarder som gir forbrukeren ekstra bryderier har blitt populære noen gang. Om DRM blir "vanskelig" å bruke og gjør forbrukere pissed så blir det rett og slett ingen sucsess. Jeg har også mine tvil om en slik teknologi kan hjelpe i det hele tatt. Den vil mest sannsynlig stoppe den vanlige mann i gata fra å kopiere ting, men det har aldri oppstått et hinder for oss "geeks" som vi ikke har klart å hoppe over. Ikke at jeg kopiere noen ting, det er jo ulovlig. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Vi tror alle på deg pritorian, du er jo så uskyldig pritorian! Lenke til kommentar
Tammaz Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 kjempe kjempe uskyldig. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 det finnes ikke mange datanerder som ikke piratkopierer/laster ned ulovlig.. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) as for this DRM crap, det jeg virkelig frykter er "FRITZ" brikken.. Over mitt døde lik om Noen som helst skal ha tilgang på min pc. edit: Hoho!! sitter å hører på tecno for første gang på litt over 6 år.. hehehe, genialt! :!: Endret 15. desember 2004 av Demogorgon Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) as for this DRM crap, det jeg virkelig frykter er "FRITZ" brikken.. Over mitt døde lik om Noen som helst skal ha tilgang på min pc. edit: Hoho!! sitter å hører på tecno for første gang på litt over 6 år.. hehehe, genialt! :!: Det er en av bivrikningen av å ta partydop, du vet det!! Du må ha blitt dopet.. Snart står du på et dansegulv som en annen tulling med en fløyte i kjeften og hører på en loop av bilalarmer i 10-12 timer uten pause... Hvor mange ganger må vi si at man alltid skal holde seg unna damer som spandere drinker på deg.. de prøver bare å føre deg over "to the good side"... Edit : Uff, skal spille litt COF til minne av den gamle deg, hehe... Endret 17. desember 2004 av Pritorian Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 du får best gjøre det litt mer brutalt om det skal ha noen effekt.. kan jeg få anbefale Panzerchrist - Roomservice? brutal dansk death metal, med et lite hint black. rå fete saker. Lenke til kommentar
warlord Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Ikke at jeg kopiere noen ting, det er jo ulovlig. Det er ikke ulovlig å kopiere musikk til seg selv og venner så lenge man ikke tar penger for å kopiere og at man har kjøpt f.eks musikkcd'n man skal kopiere Lenke til kommentar
MagE Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 er det ikke lovligt og kopiere/laste ned/brenne piratkopierte ting, så lenge du sletter det etter 24timer? Lenke til kommentar
razer Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Ikke at jeg kopiere noen ting, det er jo ulovlig. Det er ikke ulovlig å kopiere musikk til seg selv og venner så lenge man ikke tar penger for å kopiere og at man har kjøpt f.eks musikkcd'n man skal kopiere Er vel helst at du kan ta en backup til deg selv, og kun deg selv. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 er det ikke lovligt og kopiere/laste ned/brenne piratkopierte ting, så lenge du sletter det etter 24timer? har hørt det jeg å...enten om du sletter det etter et døgn, eller om du eier produktet er det visst lov... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Er vel helst at du kan ta en backup til deg selv, og kun deg selv. Du kan gi ting videre til familie og nære venner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå