eivtorg Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hei, jeg har ett epox 8kha+ hk. Jeg har hatt d en stund nå, men i det siste har den intregrerte viften begynt å lage forferdelige lyder. Noen som har hatt samme problem ? Skal jeg evt. klage til der jeg kjøpte d ? ET Lenke til kommentar
keithho Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Lage viften sånn: ok.. som dette.. (ikke kødd) waoooowaoooowaoowaoowaoowaoowaoowaoowaoo..? hvis det er sånne lyder så er det kulelagerene eller der viften har kontakt.. Sylinderen eller hva det kalles.. Den er løs.. Lenke til kommentar
keithho Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 22:02, keithho skrev:Lage viften sånn: ok.. som dette.. (ikke kødd)waoooowaoooowaoowaoowaoowaoowaoowaoowaoo..?hvis det er sånne lyder så er det kulelagerene eller der viften har kontakt.. Sylinderen eller hva det kalles.. Den er løs.. hehe kan ikke la være å ler... Lenke til kommentar
eivtorg Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 Hvordan kan jeg fikse d ? Lenke til kommentar
eivtorg Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 Takk forresten :smile: Lenke til kommentar
keithho Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Akkurat slike lyder som jeg beskrev? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 22:10, eivtorg skrev:Hvordan kan jeg fikse d ? Gi nå beng i SMS-preiket da!! Det bør forbeholdes mobiltelefonen din! Men ok, høyst sannsynlig er lagrene i vifta gått tørre. Viftene er forøvrig ikke alltid kulelagret, vel så ofte er de utstyrt med glidelagre. Det kan av og til la seg gjøre å smøre opp disse igjen, ved å bruke tynn olje. Vifta må i de fleste tilfelle demonteres fra kortet. På undersiden av vifta er det som regel en liten etikett med navn etc. Fjern forsiktig etiketten, da vil du i de fleste tilfelle få adgang til lageret / lagrene. Drypp en dråpe eller to nedi åpningen, og la vifta ligge "på rygg" en stund, for at olja skal sige på plass. I mange tilfelle går vifta noen tusen timer til, om ikke lagrene er helt ødelagt. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 22:35, keithho skrev:vaselin er et bra valg! Nei! Bruk tynn maskinolje! Lenke til kommentar
fondus Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 22:03, Skrue skrev:D kn vr lgrn sm r gn! Som på norsk betyr? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 jeg brukte slik CRC spray.. hindrer rust og smører :smile: Hadde samme problemet med vifta på strømforsyninga. Den ble helt rar etter ei stund så jeg ble helt gal.. I et forrykende sinne spraya jeg CRC rett inn i vifta, mens maskina stod på :smile: Funka bra og lyden kom bort, men i ettertid ser jeg vel at jeg hadde kanskje flax at d ikke smalt :smile: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 22:45, fondus skrev: Quote: Den 2002-06-03 22:03, Skrue skrev: D kn vr lgrn sm r gn! Som på norsk betyr? Hehe! :smile: Ble nok bare litt ergerlig over (nok en!) "SMS"-post her! Men "oversatt": Det kan være lagrene som er gåene! Trodde SMS-gutta tok det der på strak arm jeg! Lenke til kommentar
eivtorg Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 Ok, sorry, skal skrive DET :smile: Uansett, burde ikke viftene "holde" litt lenger enn noen måneder ? ET Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 22:53, eivtorg skrev:Ok, sorry, skal skrive DET :smile:Uansett, burde ikke viftene "holde" litt lenger enn noen måneder ?ET Fint DET! :smile: Jo, normalt skal de holde i flere år!Ikke minst når det er snakk om vifta på Northbridge, den bør jo være av brukbar kvalitet! Forhør deg på stedet der du kjøpte kortet, antagelig får du tilsendt en ny vifte. Jeg ville i allefall forlangt det. Lenke til kommentar
eivtorg Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 Greit, nå har jeg skrevet mail til databutikken.com. Får jeg ikke tilbakemelding den første uka ringer jeg heller. Takk for hjelpen folks ! ET Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå