Radar911 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Bruker følgende kode for å koble til en database: <?php $dbcnx = @mysql_connect('localhost', 'xxxxxx', 'xxxxxx'); if (!$dbcnx) { die( '<p>Unable to connect to the ' . 'database server at this time.</p>' ); } if (! @mysql_select_db('xxxxxx') ) { die( '<p>Unable to locate the ' . 'database at this time.</p>' ); } ?> Men likevel får jeg feilbeskjeden om at den ikke klarer å koble til databasen. Jeg har trippelsjekket kontrollpanelet på websiden, men finger ingen feil, og ser heller ingen feil i koden. Kan dette være webleverandøren sin feil (de støtter såklart sql)? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 1) Fjern @, den fjerner feilmeldinger 2) erstatt feimelindgskoden med mysql_error() så får du hvertfall vite hva som er galt Lenke til kommentar
Radar911 Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Den sier bare " Unable to connect to the database server at this time.", og denne gangen brukte jeg til og med koden står i Cpanel etter at man har laget bruker, database og knyttet disse sammen, uhhh! Lenke til kommentar
Radar911 Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Funka nå, ser ut til at det var webhosten som mokkla. Lenke til kommentar
Erlink2004 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Vel.. Slik jeg forstår det har du et webhotell? Og de har ikke alltid SQL- og webserver på samme server. Sjekk om igjen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Brudd på tre ords-regelen (det er en grunn til at den er der) straffes med stenging av tråd. Det er da vel ikke SÅ vanskelig å finne på et beskrivende emnefelt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg