Gå til innhold

Vurderer dual boot!

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg vurderer og instalere WIn 98 og WinXp pro på min pc, men det jeg lurer på er om jeg skal bruke samme partisjon eller om jeg skal lege en exstra?

Og hvor store skal de i så fall være, Xp er den jeg kommer til å bruke mest! Og er det et program som gjør at jeg instalerer i Både Win98 registeret og winxp registeret?

Hva burde jeg instalerer først?

MVH

PSYCHO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk to partisjoner. Win 98 er ikkje akkurat verdens mest stabile system. Og det er slit å installere alt på nytt. Det spørs kva du skal bruke desse OS`ene til da. Win XP trenger 1 gb til installering. Så den må minst vere på 2-3 gb,viss du ikkje skal ha noke annet innpå. Win 98 trenger vel rundt 1,5-2 gb. Er viktigt å ha god plass på harddisken når ein kjører windows`ene. Det er det samme kva du installerer først. Eg pleier alltid å installere Win 98 først. Du trenger ikkje noke program.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å bruke ca. 10 gb til XP-partisjonen. Selv har jeg multiboot med 98se, W2Kpr og XPpro av årsaker jeg ikke vil komme inn på her, og kjører henholdsvis 2.5, 4.5 og 10.5 gb til hvert OS.

Installer den gamleste Windowsversjonen først, så ordner den nye bootmenyen.

Lykke til!

[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-06-04 07:15 ]

Lenke til kommentar
Viva skrev (2002-06-04 07:24):

Drit å Win98 - XP Professional så har du alt du trenger...

Etter å ha sett litt på oppførselen så er du meget usakelig å kommer med kommentarer som til tider er unødvendig.Vær da i det minste være saklig når du kommer med slike utalelser.

Anngående topic så er det å anbefale å ha 2 partisjoner for de 2 os'ene

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-04 07:01, KjellM skrev:

Win 98 trenger vel rundt 1,5-2 gb.

Det er helt feil. WinXp derimot tar alt fra 1-GB avhengi hvor mye adds du legger til.

Quote:

Smirnoff skrev (2002-06-07 16:21):

Vet ikke helt hva du mente, men en standard installasjon av Win98 tar iallefall ikke mer en 400 Mb.

Sist jeg skjekket så var en helt ren windows-98 installasjon på rundt 700-800mb, men det er lenge siden win98 :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...