Fear1054 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 heisann jeg har en AMD Athlon xp 2000+ som jeg har prøvd å klokke, men er ikke så lett som forventet her er det jeg klokker med HK- ASUS A7N8X-E deluxe RAM - Crucial BallistiX PC3200 256MB X 2 Så jeg trenger noe hjelp til å fikse dette. Multipilleren står på 12,5 og FSB står på 133 Vcore 1.700V Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 hvor gammal er prossesoren, er det palmino? det er ihvertfall det jeg har, og det er umulig og klokke. multiplayer er låst hos meg, så der kan jeg ikke gjøre no. fsb kan jeg sette til ca. 136 viss systemet forsatt skal være stabilt. amd 2000+ prossesoren er en dårlig klokker. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 vel.. jeg fikk min gode gamle athlon xp2000+ opp i nærmere 1,78ghz.. bare ved å justere litt på fsb + kjøling.. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg har også problemer med å klokke min (men dette er med dårlig minne og elendig kjøling, så det er vel egentlig ikke noe rart). Lenke til kommentar
Calm Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Sitter på denne saken selv Har ikke hatt videre hell med å overklokke den, men det har nok først og fremst med hovedkortet mitt å gjøre. Som kjent er multiplikatoren på denne prosessoren låst, og sitter du med et hovedkort UTEN AGP/PCI lock (som mitt A7V333) blir det vanskelig å klokke FSB... Har du derimot et hk med AGP/PCI lock skulle det gå an å tyne et par MHz ekstra ut av den jah... Endret 14. desember 2004 av Calm Lenke til kommentar
Fear1054 Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 hmm skjønner, men på hardware.no står det at dette er en super klokker, men er det da en måte å få låst opp prosessoren på ? Lenke til kommentar
Calm Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Hvor har du lest at Athlon XP 2000+ er en super klokker? Det er den ikke etter min mening. Palomino-arkitekturen er presset ganske langt i den brikken og det er ikke så alt for mye rom for overklokking der nei. Skal ikke mye til for at den går ganske heftig varm! Endret 14. desember 2004 av Calm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå