Gå til innhold

Hvilken DVD til stuebruk (m/DivX)

Anbefalte innlegg

Pioneer DV-575A. Er meget fornøyd. Tar et øyblikk å starte divx filmer, men det gjør ikke noe. Hopping i kapittel på DVD-filmer går kjapt.

Har det meste (alt?) av tilkoblinger og spiller av det meste.

Ca 2000,-

Denne er enkelt og greit best i sin prisklasse, ingen er i närheten. Meget bra på bildekvalitet og fargekontraster, samt at den er helt suveren på lyd, så dersom du skal kobble den til et surround anlegg så er denne et "must". Kåret til best i test i Hi-Fi klubbens annerkjente blad, der den blandt annet knuser Phillips, Panasonic og Sony i sine respektive prisklasser. Pioneer DV 575AS er så bra, at den kan sammenlignes med en spiller i 4000 kroners klassen! Sier vel det meste... Synes DivX filmene startet opp utrolig raskt på den...

Er det støtte for subtitles i DivX?

Har ikke prøvd med subtitles, klarer meg med engelsk.

Nå ligger den rundt 1600,- penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte min asono i sommer, har spilt en del filmer med den og det funket bra. Nå sliter den veldig med xvid, filmene lagger/hakker eller så er det ikke bilde i det hele tatt. Det har kun vært en firmware update siden jeg kjøpte spilleren, og den er det feil i.

Hei,

Fant denne program for MPEG4 fil modifisering som fikser lagging problemet. Velg "UNPACK" og lagre filen på HD. Hjelper en go del denne her.

Så ikke at dette var alerede beskrevet.

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Pioneer DV-575A. Er meget fornøyd. Tar et øyblikk å starte divx filmer, men det gjør ikke noe. Hopping i kapittel på DVD-filmer går kjapt.

Ca 2000,-

jeg sikler bare så enormt etter den spilleren også

ser yt til at den tar alt

divx xvid mp3 dvd-audio og en annen fremtidig lyd fil

den har kjempegode spesc og den har twin laser

pioneer sin 575 skal jeg ha uansett så snart jeg får penger

har no sett på det meste og 2000 er neste billig for denne tror du kan få denne spilleren helt nede i 17-1800 men det er 1995 på elkjop

Lenke til kommentar
hva med xbox da?

Xbox kjøper man ikke dersom man skal ha en bra dvd-spiller... For det gir ikke særlig bra bildekvalitet og elendig lyd... Den funker ja, men dersom du skal ha en skikkelig dvd-spiller så burde du ikke gå for en Xbox... Vil merke betydelig forskjell på den og en vanlig dvd-spiller... Men den er jo fin å spille på da ;)

Lenke til kommentar

Ca 2000,-

Denne er enkelt og greit best i sin prisklasse, ingen er i närheten. Meget bra på bildekvalitet og fargekontraster, samt at den er helt suveren på lyd, så dersom du skal kobble den til et surround anlegg så er denne et "must". Kåret til best i test i Hi-Fi klubbens annerkjente blad, der den blandt annet knuser Phillips, Panasonic og Sony i sine respektive prisklasser. Pioneer DV 575AS er så bra, at den kan sammenlignes med en spiller i 4000 kroners klassen! Sier vel det meste... Synes DivX filmene startet opp utrolig raskt på den...

Hi-fi-klubbens annerkjente blad? Snakker du om reklamekatalogen til hi-fi-klubben?

AtW

Lenke til kommentar
Lurer på en ting med DVD spillere med støtte for divx...

Må jeg gjøre om .avi til .divx, eller kan jeg bare la det stå som xxxdd.avi?

Igjen, så utaler jeg meg kun om de spillerene jeg har sett, har ingen generell info. Men det går fint som *.avi på de ihvertfall.

AtW

Lenke til kommentar

Bare la den være slik den er,hele vitsen med Divx spiller er jo at man skal slippe å konvertere filmen får å se de på DVD spilleren.

Vær obs på at det er veldig mange forskjellige Divx og Xvid formater så selv om DVD spilleren din har støtte for DivX og Xvid så kan det hende at noen av filmene ikke går på grunn av at DivX og Xvid finnes i forskjellige versjoner.

Kjøper du en DVD spiller som har støtte for DivX så sjekk først på ett eller annet forum om levrandøren er flink til å oppgradere firmwaren som gjør at spilleren kan oppgraderes til nye formater,eller gjøres kompatible med formater som den tidligere ikke kunne ta.

Jeg har dårlig erfaring med LiteON sin LVD2001 den hadde veldig bra bilde men de bare kuttet ut å oppgradere firmware,etter en stund var også DVD spilleren ødelagt.Så på et forum at de hadde en del sure kunder pga av dårlig firmware.

Nå har jeg en Kiss DP-500 med nettverkskort som gjør at du kan se på bilder,høre musikk eller se på film som er på PC,i tillegg får du inn over 6000 radiokanaler hvis du er koblet til nettet,da kan du høre på alt fra arabisk joik til politi radio fra Los angles.

Kiss er ganske flinke til å oppgrarde firmware.

Dessuten finnes det en egen Kiss klubb som lager egene firmware versjoner med spill,enkle nettsider du kan surfe på med forskjellig stoff.

Kiss klubben finner du her:www.mpeg-playcenter.com :thumbup:

Lenke til kommentar

Til de av dere med Pioneer DVD575, så finnes det oppdatert firmware med subtitle støtte. Nye spillere skal i teorien leveres med dette. Info fra pioneer finner du her.

Fant en link hvor man kan laste ned en slik firmware, men har ikke prøvd den enda, så jeg garanterer ingenting. www.avland.co.uk/pioneer/dv575/dv575.htm

Skal prøve den i morgen en gang...

Forøvrig så stiller jeg meg i rekken av de som mener dette er en av de bedre spillere for under 2000,-

Edit: Fant en link til i farten, med diverse firmware remakes, og toolkit til å lage egne. (Bytte ut fonter ol.) mtz.softpedia.com

Endret av stiber
Lenke til kommentar
hva med xbox da?

Xbox kjøper man ikke dersom man skal ha en bra dvd-spiller... For det gir ikke særlig bra bildekvalitet og elendig lyd... Den funker ja, men dersom du skal ha en skikkelig dvd-spiller så burde du ikke gå for en Xbox... Vil merke betydelig forskjell på den og en vanlig dvd-spiller... Men den er jo fin å spille på da ;)

Har du testet den med RGB kabel og optisk utgang? ;)

Lenke til kommentar
Lurer på en ting med DVD spillere med støtte for divx...

I Nero må jeg bare passe på at .avi-betegnelsen henger bakerst på fila så får jeg spilt den av. Trengs ingen konvertering fra normale DivX-filmer (avi).

Alt i alt er jeg godt fornøyd med min Asono jeg også. Har nok hatt samme problem som flere andre her angående Xvid, men skal prøvde diverse program som er linket til her.

Asono er treig i oppstarten, særlig irriterende hvis man vet hvilken plate som står i, og man bare kjapt vil bytte plate før man setter seg i sofaen. Istedet må man vente en del sekunder før man får skiftet plate.

Når jeg først fikk DVD-spilleren fikk jeg et førstegangsinntrykk av at spilleren var altetende. Men det var først i etterkant jeg har merket at enkelte filmer hakker/lagger, eller gir rett og slett dårlig fps. Bilde glir ikke glatt.

Men alt dette gjelder jo så klart uoffisielle DivX og Xvid-filer, rene DVD-filmer går uten problemer.

Lenke til kommentar
Har du testet den med RGB kabel og optisk utgang? ;)

Har ikke testet det selv, har ikke Xbox... Men en kompis av meg har, og jeg har sett film på den flere ganger, og ja han kjörer den med RGB kabel... Er ikke imponert, lyd- og bildekvalitet ligger et godt stykke bak min Pioneer DV575AS ;)

Lenke til kommentar

Okei. Jeg har ikke selv kjøpt RGB kabel ennå. Men en kompis av meg har kjøpt. Betydelig bedring sier han.

Og jeg synes bildet er knall på xboxen, selv på divx o.l.

Også synes jeg det er kjekt å kunne se 3 CD releases uten å springe frem og tilbake for å bytte plater :D

Lenke til kommentar
Okei. Jeg har ikke selv kjøpt RGB kabel ennå. Men en kompis av meg har kjøpt. Betydelig bedring sier han.

Og jeg synes bildet er knall på xboxen, selv på divx o.l.

Også synes jeg det er kjekt å kunne se 3 CD releases uten å springe frem og tilbake for å bytte plater :D

Joa, den er helt kurrant, ligger vel på nivå med en dvd spiller i 1000 kroners klassen vil jeg tippe. Min kompis merket også bedringer etter han bytta til RGB kabel. Men i lyd-og bildekvalitet er den rett og slett ikke i närheten av Pioneer DV575, da det gjelder dvd-film vel og merke... Men på andre siden, dersom man ser mye på DivX, så er den jo enkel og kjekk å bruke. Lettvindt med harddisk osv... Skal man hovedsaklig bruke spilleren til å se på DivX, så er det ett fett om man kjöper Xbox eller Pioneer DV575, for lyd-og bildekvalitet på DivX blir ikke noe bedre med en Pioneer'en enn Xbox'en... Men jeg har slutta å se på DivX, kun dvd som gjelder for meg nå, og da er Pioneer'en midt i blinken for meg...

Så alt ettersom hvilke behov man har.... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...