Gå til innhold

Hvilken DVD til stuebruk (m/DivX)

Anbefalte innlegg

Om du bor i nerheten av LIDL kan du jo i alle fall få deg en billig DivX/XVid spiller:

NOK 699,-

http://www.lidl.no/no/index.nsf/pages/c.o....DVDspiller_DivX

Tilbudet gjelder fra 16.12.04

Prisen er i alle fall god! :-) :-)

hmm. så bra ut denne da.. men hvordan er det å få den sone fri da?

og hvem er det som har produsert denne da?

Om man er heldig så legger de ved et sonefri skjema.

Hvaslags merke? Sikkert United, Unitron, Siporex eller Spandex :-)

Prøvde selv ut denne spilleren, men byttet den like godt igjen!

Ikke er den sonefri som dere nevner, og når jeg skulle finne produsenten på nettet for evnt. firmwareoppadteringer, men uten hell.. Det viste seg at Lidl har kjøpt inn denne spilleren, og gitt den et eget merkenavn, SilverCrest. Egentlig hette den vel eBench.

Ikke vet jeg, men noen gamle DivX-filer med MacGyver som jeg fant frem ble spilt av i svart-hvitt, så nå har jeg kjøpt meg Asono dvdx70! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bestilte en kiss for onkel for et par uker siden og den er meget bra, men systemet med at du bare får sett video i "video mode" osv er litt teit. Ellers er det også lite glad i filer med punktum i filnavnet. Men ellers har den godt med tilkoblingsmuligheter, bra kvalitet generellt, tar de viktigste formatene og er "slim". Og i tillegg er den billig. Smatidig har man mange mulugheter når det gjelder firmware på kiss spillerene, og det er veldig praktisk. En annten ting som var litt teit med den var at jeg ikke fikk den til å ta HDdivx eller HDwma9. Men alt annet spilte den stort sett.

Ville uansett holdt meg unna billigmerkene OG phillips!

edit: det var den uten nettverkskort

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Jeg får bare stille meg i rekken å anbefale Asono DVDX70. Jeg har enda ikke satt i en film som den ikke kan spille av. Altså allt fra eldgamle liksom-divx (ukjente formater for meg i alle fall) til dvd selvfølgelig :p HAr bare go-ord å si om denne spilleren jeg :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Asono dvdx70 en stund nå, og har oppdatert firmware for undertekster, dette ser ut som fungerer ok.

Men jeg har opplevd en del problemer med avspilling av DVDR plater.

Det er ofte man bare får spilt av bare et kapittel så går spillern til TITLE igjen...

Mulig dette er bug i ny firmware, ikke vet jeg...

Det hender også at DivX filmer på DVDR fryser eller ikke blir spillt av i det hele tatt.

Håper dette ordner seg med ny firmware...

Lenke til kommentar

asonos dvdspiller har jeg også. Den har fungert veldig bra en god stund men den har begynt å få mer å mer problemer med xvid. Det har begynt å hakke som bare det. I motsetning til det som står på asonos sider er det ikke bare et problem med den nye firmwaren. Problemet er der med begge versjonene av fimwaren. Vi får vente å se om de fikser det snart.

Lenke til kommentar

Har nå fått litt mer erfaring med Kiss DP1500, spiller alt som man får puttet i skuffen (ikke prøvd tefat enda).

Webradio fungerer glimrende (spiller av radio over internett), kobles enkelt inn på routeren og spiller lyd, bilder og filmer direkte fra PC.

Eneste jeg ikke er 100% fornøyd med er at spilleren ikke automatisk skjønner når han skal sende lyd ut på phono vs optisk utgang...

Har koblet phono til TV og optisk til surroundanlegg. Får ikke spilt DVD med lyd ut på TV uten å stille dette inn på DVD-spilleren (og da må jeg stille tilbake til optisk dersom jeg ønsker å bruke surroundanlegget - dette burde vært gjort automatisk...)

Wintel

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser det er flere her som har KiSS DP-1500.. Lurer på følgende.. Er det mulighet for å oppgradere denne med en harddisk? DP-1504 og DP-1508 kommer jo med harddisk.. Og er det mulig å bytte harddisk på disse spillerene?

Lenke til kommentar

Hi,

Gå for Kiss. Har selv Asono, basert på MTK1389GE som i utgangspunktet ikke er DivX sertifisert.

Her er beskrivelse av en del problemer med denne chippen.

Jeg opplever problemen med DivX filmene halvveis spilt, det er i følge denne siden et bug i chippen som blir veldig varm og dette stemme, det kan jeg love deg.

Har feilflasha Asono og fant denne guide som hjalp meg å få spilleren tilbake til livet. Siden jeg måtte inn i spiller kabinetten for å få flasha den på nytt så fikk jeg anledning å se om chippen blir varm, og det blir den. Den er so varm at jeg ikke klarer å holde fingeren oppå den.

Skal sende en epost til Asono om dette.

Du kan lese litt i KISS dvd forum.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Jeg har hatt Asono dvdx70 en stund nå, og har oppdatert firmware for undertekster, dette ser ut som fungerer ok.

kanskje litt OT, men hvordan får du undertekster til å fungere på DVDX70? Hva må undertekstfilen hete? format? mappe? jeg har prøvd litt forskjellig, men aldri fått det til å fungere. Og ja, jeg har nyeste firmware

Lenke til kommentar
Pioneer DV-575A. Er meget fornøyd. Tar et øyblikk å starte divx filmer, men det gjør ikke noe. Hopping i kapittel på DVD-filmer går kjapt.

Har det meste (alt?) av tilkoblinger og spiller av det meste.

Ca 2000,-

Denne er enkelt og greit best i sin prisklasse, ingen er i närheten. Meget bra på bildekvalitet og fargekontraster, samt at den er helt suveren på lyd, så dersom du skal kobble den til et surround anlegg så er denne et "must". Kåret til best i test i Hi-Fi klubbens annerkjente blad, der den blandt annet knuser Phillips, Panasonic og Sony i sine respektive prisklasser. Pioneer DV 575AS er så bra, at den kan sammenlignes med en spiller i 4000 kroners klassen! Sier vel det meste... Synes DivX filmene startet opp utrolig raskt på den...

Lenke til kommentar
Pioneer DV-575A. Er meget fornøyd. Tar et øyblikk å starte divx filmer, men det gjør ikke noe. Hopping i kapittel på DVD-filmer går kjapt.

Har det meste (alt?) av tilkoblinger og spiller av det meste.

Ca 2000,-

Denne er enkelt og greit best i sin prisklasse, ingen er i närheten. Meget bra på bildekvalitet og fargekontraster, samt at den er helt suveren på lyd, så dersom du skal kobble den til et surround anlegg så er denne et "must". Kåret til best i test i Hi-Fi klubbens annerkjente blad, der den blandt annet knuser Phillips, Panasonic og Sony i sine respektive prisklasser. Pioneer DV 575AS er så bra, at den kan sammenlignes med en spiller i 4000 kroners klassen! Sier vel det meste... Synes DivX filmene startet opp utrolig raskt på den...

Er det støtte for subtitles i DivX?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min asono i sommer, har spilt en del filmer med den og det funket bra. Nå sliter den veldig med xvid, filmene lagger/hakker eller så er det ikke bilde i det hele tatt. Det har kun vært en firmware update siden jeg kjøpte spilleren, og den er det feil i.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte min asono i sommer, har spilt en del filmer med den og det funket bra. Nå sliter den veldig med xvid, filmene lagger/hakker eller så er det ikke bilde i det hele tatt. Det har kun vært en firmware update siden jeg kjøpte spilleren, og den er det feil i.

Derfor er det viktig å kjøpe av levrandør med godt ry på seg.

Hadde en Liteon DVD spiller som jeg bare fikk beskjed om at det ikke ble flere firmware til,mange kunder var sure så jeg i et forum.

Men det kom noe godt ut av det,Liteon spilleren min ble ødelagt og de kunne ikke skaffe fler så jeg fikk en Kiss.

Kiss har lovet og ikke stoppe med firmware før produktet fungerer som det skal og har fått nye funsksjoner.

Det tar sin tid med Kiss også men de kommer jevnlig med Firmware.

Lenke til kommentar

Dette skjer mest sannsynlig pga. noe som heter "packed bitstream", som visstnok har blitt standard med xvid 1.0. Ikke vet jeg hva det er, men det finnes en måte å overkomme dette på, og det er vel det viktigste...

Jeg slet også med dette, men fant følgende tråd på doom9 : Packed bitstream in XviD workaround for MT1389 players

Kort sagt så går det ut på å bruke et program som heter MPEG Modifier for å unpacke bitstreamen slik at spilleren kan kjøre den på riktig måte. Dette har fungert som en drøm for meg, så jeg spiller alle XVID-filmer i ypperste kvalitet!

EDIT: Link til MPEG Modifier - MPEG Modifier

Endret av Krestjan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...