hemo Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Eg er på jakt etter hodetelefonar til min nyinnkjøpte iPod. Det eg ser etter no, er lukka klokker som er veldig lette og som spelar ganske høgt. Årsaka til dette, er fordi eg vil overgå støy rundt meg. Då kom eg over desse: http://www.kickmusic.no/ehandel/default.asp?ID=016174 Dei har ein funksjon som heiter NoiseGuard. Er det nokon som har testa dette? Er det verdt å satse på, liksom? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Det funker ganske greit, men aller best på monoton bakgrunnsstøy som feks. på fly og lignende. Fjerner overhodet ikke all støy men en god del. Systemet fungerer slik at på hver hodetelefon sitter det en mikrofon som tar opp all bakgrunnstøy. Lydbølgene på bakgrunnstøyen inverteres så slik at den havner i motfase og vil da teoretisk sett "nulle ut" bakgrunnstøyen når den mikses inn i lydsignalet. Endret 14. desember 2004 av Vice Lenke til kommentar
hemo Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Riktig.. hmm... eg har kanskje lese ein artikkel om eit flyselskap som kjøpte denne type hodetelefonar til bruk i fly. Dei tilsette kunne då få oppleva ting var litt stille, når dei til dømes hadde pause... Kan det tenkast at NoiseGuard også dempar litt av musikken? Litt av lyden frå innsida av hodetelefonane _smittar_ ut, og vert fanga opp av mikoronen til NoiseGuard? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Rent teoretisk vil sikkert noe av selve musikken også kunne bli kansellert men i praksis blir jo ikke dette noe problem fordi dersom man er nødt il å bruke "noiseguard" er den omkringliggende støyen mye mer forstyrrende.("Noiseguard" fjerner jo ikke absolutt alt) Man har rett og slett ikke mulighet til å sitte og finlytte på musikken for å prøve å merke om noen frekvenser her og der har forsvunnet. Personlig har jeg brukt støydempede hodetelefoner endel på flyreiser, men fant tilslutt et bedre passivt alternativ: Koss "The Plug" som er den øreproppmodell. Den sperret mye mer av lyden ute, samtidig som de tok mye mindre plass. Denne var helt super til ekstremt støyende områder. Til litt mindre støyende(og stille) områder fant jeg en tilsvarende øreplugg fra Sony som het MDR-EX71. Denne hadde bedre lyd, men litt mindre støydempende egenskaper. Endret 14. desember 2004 av Vice Lenke til kommentar
hemo Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 The Plug kosta 160,- (nesten gratis mao) Men du skal vel ha ganske reine øyregangar, elles blir det fort litt ekkelt... Og det blir totalt uaktuellt å sei: "Høyr litt på den her, då!" Lenke til kommentar
Helsvett Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Vær også klar over at når du kjøper hodetelefon med NoiseGuard så betaler du for dette og det går utover kvaliteten på selve hodetelefonen. Det er jo også slik som tidligere nevnt at de er effektive på monoton bakgrunnsstøy, andre lyder slipper igjennom så det suser. Tror du vil være mye bedre tjent med et godt lukket headset. Hvis du da ikke vil bruke ørepropper som går inn i øregangene. Hvis dette er en option vil jeg anbefale Etymotic ER 6 fra www.gnresound.no til kr. 1325,- Er det ikke aktuelt så bør du prøve Sennheiser HD 280 Pro til ca. 1200,- fra www.hpx.no Begge disse systemene gir virkelig god lyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå