RyGi Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg kjøpte meg dette hovedkortet for en liten stund tilbake: Asus K8V-X Hovedkort for S754 K8T800 Var en stund jeg hadde litt dårlig råd, så jeg satte inn to eldre WD ide disker ppå 80 GB hver, nå har jeg kjøpt meg denne disken: Western Digital Raptor 36.7GB S-ATA 8MB cache 10000RPM Og har store planer om å bruke den som systemdisk, so far so god. MEN, når jeg skal installere win xp og får opp valget om vilken partisjon jeg vil installere i så er ikke Raptor disken et av valgene. Jeg ser den i BIOSen og får valgt den som bla 1. boot device. Har prøvd med en installasjon fra xp også og velge disken der, men jeg får jo fortsatt spørsmål om å velge partisjon da, selv om jeg ikke krysser av i valget "jeg vil kunne velge partisjon under installasjon". Hvis det er noen som forstår hva jeg mener:) og har et vettugt svar å komme med så ville jeg vært takknemlig! mvh Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Kansje du må laste inn SATA driverne før du installerer windows? Trykk F6 under installasjonen, og ha SATA driverne klare på en floppy. Lenke til kommentar
JasonX Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Om du tar deg et søk i forumet er jeg overbevist om at du finner en guide på dette. Og som de sier på Rema spare tid spare penger Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 1: Finn SATA-drivarane på Asus sine heimesider eller på din Asus CD og legg dei over på ein floppy 2: Ta ut dei 2 WD-diskane. 3: Sett CD som Boot Device. Under oppstarten av Windows-installasjonen trykker du F6 når det blir spurt om du vil installere eit eller anna. Så setter du inn disketten og lar Windows installere drivarane. Lenke til kommentar
RyGi Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Takk for hjelpen! mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå