Playmofetish Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Trokke dette er program-bug. Wild guess: Prøv å endre Command Rate på minnet fra Auto/1T til 2T. Been there, done that. Hvis det er det som er "feilen", kommer jeg aldri til å anbefale MSI K8N Neo Platinum Socket 754 igjen. Mye timings-bugs isåfall. Sjekk det ut du! Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hei ! Jeg har en del erfaring med denne problemstillingen. Jeg kan si med 99% sannsynlighet at det er inkompabilitet mellom hovedkort og minne. Og memtest86 vil ikke finne feilen heller, selv om minnet er problemet. Hvis det er en driver som er problemet, skal feilen komme på samme sted hver gang. Tilfeldig krasj skyldes hardware, i dette tilfellet minnet sannsynligvis. Gjør følgende : Lån minne av en kamerat e.l og prøv det (IKKE OCZ eller TwinMOS). Funker maskinen stabilt nå, kan dere evt. bytte RAM dersom din fungerer fint i hans maskin. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Som Surre Sprett påpekte, kan strømforsyningen din ha svært stor innvirkning på stabiliteten til systemet. Hvis du forteller hva slags strømforsyning du har, kan du være nesten sikker på at noen her på forumet forteller deg om den helt, delvis eller ikke i det hele tatt er opphavet til problemene. Du kan evt. teste med en annen/kraftigere strømforsyning hvis du har tilgang til det.. Lykke til! Lenke til kommentar
durabit Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Hei ! Jeg har en del erfaring med denne problemstillingen. Jeg kan si med 99% sannsynlighet at det er inkompabilitet mellom hovedkort og minne. Og memtest86 vil ikke finne feilen heller, selv om minnet er problemet. Hvis det er en driver som er problemet, skal feilen komme på samme sted hver gang. Tilfeldig krasj skyldes hardware, i dette tilfellet minnet sannsynligvis. Gjør følgende : Lån minne av en kamerat e.l og prøv det (IKKE OCZ eller TwinMOS). Funker maskinen stabilt nå, kan dere evt. bytte RAM dersom din fungerer fint i hans maskin. Mvh Kjetil Kanskje av den grunn jeg kjører Intel, no offense, kjører billig Twinmos på mine Intel-maskiner - aldri problemer Endret 16. desember 2004 av durabit Lenke til kommentar
creo- Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 har chiftec strømforsyning, er vel 360 w. Har tenkt å bytte ut minne, noen som kan anbefale bra minne til MSI K8N Neo Platinum Socket 754? Både 512 og 1024, får se hva jeg får råd til. Har lurt på å kjøpe en ny vifte i samme slengen, har installert Core center cool'n'quiet, fikk en alarm i går på at viften ikke hadde nok speed. Noen som kan anbefale en bra vifte/kjøling? Strømforsynigen er jo egentlig grei, men lurer på å bytte den og, forslag? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Har du prøvd å skifte Command Rate fra 1T/Auto til 2T? Det utgjorde en hel verden for meg. Jeg prøvde for sikkerhets skyld å sette til 1T nå isted, og fikk bluescreen, uten noe som helst overklokking. Tror det er hovekortet som ikke helt liker 1T. Jeg hadde samme problem med helt nytt PQI Turbo-minne også. SKIFT TIL 2T! Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Bare for artighet få tak i en win2k pro versjon og test win2k en stund Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Chipset driverne (nForce unified driver), spesielt IDE og IDE-SW har gitt mange problemer, selv om de har brukt den siste offisielle ver 5.10. Det finnes en beta 6.14 som har hjulpet mange. Alternativ bruker du 5.10 og unnlater å installere nvidia IDE driveren eller iallefall unnlater å bruke nvidia IDE-SW optimaliseringen. Når det gjelder ATI kortet vil jeg anbefale at du kun installerer 6.14 display driver og ikke de svære kontrolpanel/senter filene. EDIT: dynamisk overklokking fra BIOS er heller ikke særlig lurt med tanke på stabilitet... Endret 17. desember 2004 av lurerpaa Lenke til kommentar
Kurtz Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hadde lignende problem med restart og blåskjerm, men etter å ha skiftet brannmur fra Norman 1.3 til 1.4 er jeg nå kvitt problemet. Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 driver kræsj.. last ned alle oppdateringer til alt mølet du måtte ha liggende på windowsen din.. mye enklere enn å bytte ram.. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg får 0x00000019 feilen når azurus har stått og gått i ca 8 minutter. Skal installere azurus på nytt og se om det hjelper. Forøvrig: A64 3500+, Geil 2*1024 MB ram, XP SP2,6800GT, 360W strømforsyning , 2 stk optiske og 3 stk hd. Vet at strømforsyningen lever et hardt liv. Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Har du prøvd å kjøre Windows uten sp2? Jeg har mange ganger opplevd at windows blir hærpa etter en sp2 installasjon. Det beste er å installere windows med integrert sp2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå