Lex-Icon Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei. Lurer på om det er mulig å begrense upload hastighet i bittorrent, og hvis det gjør det lurer jeg på hvordan man gjør det? Lenke til kommentar
Myrdraal Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Kommer an på hvilket BitTorrent program du bruker. Bruker du det originale BitTorrent programmet er det veldig lite du får gjort. Hvis du laster ned BitTornado, som er en litt mer avansert versjon av BitTorrent, har du mulighet til å justere på mye mer inkludert upload hastighet. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 De aller fleste av de store og kjente bittorent-klientene har nok muligheten for dette. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Du er en av iglene som ikke vil dele? Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Eller en av iglene som har veldig veldig lav uploadhastighet og vil ha litt til overs til andre ting, eller som gjerne ser at der er nok ledig upload-båndbredde til faktisk sende bekreftelser på at pakkene man laster ned er fullført? Som meg? :| Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Myrdraal Skrevet: 14/12/2004 : 03:22 Bruker Registrert: 04/11/2003 Innlegg: 19 Kommer an på hvilket BitTorrent program du bruker. Bruker du det originale BitTorrent programmet er det veldig lite du får gjort. Hvis du laster ned BitTornado, som er en litt mer avansert versjon av BitTorrent, har du mulighet til å justere på mye mer inkludert upload hastighet. hmm ok takk. Jeg bruker det originale, derfor jeg ikke har funnet ut av noe Jeg er faktisk ingen av iglene, har 512kb upload og downloadhastigheten min blir begrenset av uploadhastigheten siden det kanskje ikke er nok båndbredde til ACK-pakkene. Og da kan jeg som oftest bare laste ned 1 ting om gangen for å få brukbar hastighet. Tenkte derfor å prøve å se hva som skjer hvis jeg kan begrense upload til f.eks 40kB/s slik at jeg alltid har ledig uploadbåndbredde, om det vil føre til høyere download eller ikke. Vil bare ha litt mer kontroll for å se om jeg får bedre hastigheter ved å eksperimentere litt, er ingen igle. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Tenkte derfor å prøve å se hva som skjer hvis jeg kan begrense upload til f.eks 40kB/s slik at jeg alltid har ledig uploadbåndbredde, om det vil føre til høyere download eller ikke Det funker bra det! har selv satt upload til 30 kb/s (har vel ca 40-45kb/s upload), og jeg laster ned i hva linja klarer.. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Det funker bra det! har selv satt upload til 30 kb/s (har vel ca 40-45kb/s upload), og jeg laster ned i hva linja klarer.. Det er nettopp det jeg og ønsker å få til. Maks utnyttelse av linja. Hvilken download hastighet har du på linja di da? Jeg har 1.5 Mb linje med 512kb upload. Får i beste tilfelle ca 80kB/s download, når linja klarer 180kB/s, men kanskje 512kb/s bredde på upload ikke er bra nok til 180kB/s download på bittorrent? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Nå er det i hovedsak vanskelig å få full teoretisk nedlastingshastighet i BT, dette skyldes nok flere forhold. DC gir som regel en høyere nedlastinshastighet, da det har en enklere tilkoplingsprotokoll. Som sagt har du muligheten i de fleste (går utifra alle) BT klienter til å begrense download. Det andre alternativet er å bruke en NetOP program eller en form for nettverksadminstreningsverktøy til dette. Mange bruker Netlimiter til slikt bruk. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg bruker Azureus og Netlimiter. Men Azureus oppdager lite opplasting. Og nedlasting går tregere. Mere man deler av bredde, jo fortere laster man ned Jeg har egenlig ikke noe i mot å dele! Men jeg får bar 10GB Opp&Ned fra internettleverandør hvær måned. Så jeg vil ha litt for meg selv.. Jeg kjører ca 40dw/0,5up Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Men jeg får bar 10GB Opp&Ned fra internettleverandør hvær måned. Så jeg vil ha litt for meg selv.. Hvilken ekstremt kjipt ISP er dette snakk om? Jeg ville byttet på dagen, men antar du ikke har mulighet til dette siden du tross alt "holder ut" med disse betingelsene. Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Bruk Bitcomet, det likner på azureus men det er ikke javabasert. Der er det meget lett å stille max upload og download Her er en link til Bitcomet Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Bruk cfosspeed istedenfor å strupe linja di manuellt. Den gjør det automatisk uten at du har noen innvirkning på det. Oppgaven dens er å sørge for at du får maks ned hastighet, men samtidig så mye opp hastighet som mulig uten at det går utover ned hastigheten. http://www.cfos.de/speed/cfosspeed_e.htm Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Men jeg får bar 10GB Opp&Ned fra internettleverandør hvær måned. Så jeg vil ha litt for meg selv.. Hvilken ekstremt kjipt ISP er dette snakk om? Jeg ville byttet på dagen, men antar du ikke har mulighet til dette siden du tross alt "holder ut" med disse betingelsene. ISP = Totalnett. 10GB mnd, 1400begge veier, 400kr mdn. (Ustabilt) Tråløst brebånd er den eneste formen for brebånd jeg får låv å ha inne på min hybel. Han hybelverten min liker ikke tanken på å montere ny linje inn til huset. Forstår? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Har Totalnett selv, funker helt perfekt til mitt bruk, bortsett fra kvota. Når jeg downloader på bittorrent så bruker jeg å ha et øye på downloaden og strupe upload i samme området som download ligger, gjerne litt over. Som oftest resulterer det i at jeg har en share-ratio rundt 1 når jeg er ferdig å laste ned. Forresten, hvis du også har Totalnett så må du jo bo i nærheten, da det er en lokal isp. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Prøvde det første forslaget altså bittornado og synes det fungerer knall. Klarte å komme opp i 192KB/s på maks hadde 30KB/s på upload selv om den ikke kom høyere enn 27. Selvfølgelig også avhengig av hva man laster ned, så jeg var kanskje heldig... Men uansett så har jeg fått den kontrollen jeg ønsket å ha. Har ingenting imot å dele, men problemet som folk vet er begrenset upload hastighet. Man skulle ønske hele verden hadde SDSL! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå