LaStrada Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Hei! Tenkte jeg skulle bygge meg et eget kabinett. Det jeg tenkte var å bygge inn 2 pcer, begge kjøres som servere (web, downloading, ftp +++), slik at jeg fikk ET kabinett. Det jeg tenkte var at kabinettet kunne ligge på skrivepulten, under skjermene mine pga dårlig plass. Så da kommer det alltid noen spørsmål - Jeg tenkte å kjøpe noen billige kabinetter, enten på komplett/norek eller netshop tror jeg, med strømforsyning.. Vil det da fungere fint å få tatt ut hovedkortplata og så montere den i kabinettet jeg skal lage? Vet microplex har løse hovedkortplater, men disse bli en smule dyre, siden jeg her får strømforsyninger i tillegg til nesten samme prisen... - Noen som har noen fine ideer hvordan kabinettet kan bygges? Det jeg tenkte var at på midten kunne det være et "rom" med 3 psu'er bak (1 til hver av pcene + 1 svak en til viftene slik at disse kan justeres selv om en pc ikke er på, har noen svake liggende), og på hver side her kan selve pcene ligge. Og kanskje noe plexi slik at man ser inn til pcene fra fronten. Noen ideer til dette? Det som er litt viktig er at kabinettet ikke blir for høyt, slik at det fortsatt er mulig å ha skjermene oppå. Men hvis dette blir vansklig, må jeg nok finne på noe annet... Dårlig plass her - Holder det med 2 * 120x120 vifter til hver pc? (1 inn, og 1 ut) - Tror ikke jeg gidder å lage til noen heavy kjøling, men om jeg vil ha det rolig i tillegg, hva må jeg tenke på da? CPU-kjølerne er jo ikke blant de roligste siden dette er boxed kjølere.. Skal ha viftestyring, så jeg kan justere hastighetene, men viftene vil fordet bråke en smule. Specs: Pc 1 - webserver - 1,2 ghz P3 - 768MB SD-ram - TNT2 - CNet 10/100/1000 - 10 GB (skal ha ny) Pc 2 - downloading, ftp +++ - 1,5 ghz P4, 423 socket - 768 RD-ram PC800 - CNet 10/100/1000 - GeForce 2 - Hvertfall 4 disker, kanskje også opp til 8 disker. Takker for svar Edit: Er ikke 100% sikker jeg skal bygge.. bare tanker fortsatt Endret 14. desember 2004 av LaStrada Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 En ting er sikkert. Glem ideen om å få den under skjermen. Dett den i et hjørne eller et annent rom (loftet) Det billigste ville vært å lage det i tre. kjøp psu løst, og hk brett trenger du ikke. Bor noen hull i trevertet, og sett på spachere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå