Gå til innhold

Støysvak HTPC, hvilken?

Anbefalte innlegg

Hei!

Faren min har nå kjøpt seg prosjektor, og vil nå kjøpe seg en HTPC.

Kravene:

- Støysvak (dette er så og si det viktigste)

- Gode programmer (enten om de følger med, eller om andre programmer som kan skaffes fungerer bra)

- Skjerm i fronten hadde vært kjekt, MÅ ikke ha det

- Fjernkontroll

- TV-tuner

Pris er ikke så viktig. Han setter det på firmaet...... :innocent: Firmaer trenger vel pauserom? :D (han har eget firma og har hjemmekontor)

Denne kommer først og fremst til å bli brukt som TV-opptaker (VHS-spillern har aldri finnet veien til stua :) og DVD-opptaker med harddisk er fortsatt en smule dyrt, SELV om firmaet betaler :p), DVD-avspilling, noe surfing, musikk +++

Kom gjerne med erfaringer, gjerne HVA som er bra/dårlig... Og hvor sterk CPU, hvor mye minne, hvor stor disk trengs osv hadde også vært kjekt å vite. :)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Faren min har nå kjøpt seg prosjektor, og vil nå kjøpe seg en HTPC.

Kravene:

- Støysvak (dette er så og si det viktigste)

- Gode programmer (enten om de følger med, eller om andre programmer som kan skaffes fungerer bra)

- Skjerm i fronten hadde vært kjekt, MÅ ikke ha det

- Fjernkontroll

- TV-tuner

Pris er ikke så viktig. Han setter det på firmaet...... :innocent: Firmaer trenger vel pauserom? :D (han har eget firma og har hjemmekontor)

Denne kommer først og fremst til å bli brukt som TV-opptaker (VHS-spillern har aldri finnet veien til stua :) og DVD-opptaker med harddisk er fortsatt en smule dyrt, SELV om firmaet betaler :p), DVD-avspilling, noe surfing, musikk +++

Kom gjerne med erfaringer, gjerne HVA som er bra/dårlig... Og hvor sterk CPU, hvor mye minne, hvor stor disk trengs osv hadde også vært kjekt å vite. :)

Takker for svar!

billigere en en dvd optaker blir det nok ikke ;)

Lenke til kommentar

Hva slags hardware du trenger, kommer an på hvor store krav du stiller. Hvis du ikke trenger krevende hardware, går det fint å sette ihop en meget stillegående PC. Hvis du derimot har seriøs bildeprosessering med FFDshwow-filtre osv (les mer om dette på AVforum) i tankene, krever dette veldig mye maskinkraft, og P4 er å foretrekke. Pentium M er et alternativ som koster litt mer, yter bra og avgir veldig lite varme. Jeg vet imidlertid ikke hvordan P-M yter i ting som FFDshow.

Jeg har et HT400 HTPC-kabinett, det er full ATX og kan leveres med VFD-display i fronten. Er egentlig fornøyd med det, men det er svinedyrt (3000).

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...