Gå til innhold

formatering og recovery = sant ?

Anbefalte innlegg

Jeg har en halvformatert disk her som easy recovery nekter og gjøre noe med, mens min datamaskin hyler om at disken må formateres. Er det nå lurt og formatere disken helt, for så og bruke easy recovery på den? Er jeg da garantert at all data kommer tilbake? Hvis ikke, er det andre alternative metoder? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan utmerket godt hende at du ikke får noe som helst ut av harddisken hvis den er halvformatert (hvordan skjedde det, forresten?). Formater den ferdig og prøv, det vil neppe gjøre situasjonen verre for deg.

For og gjøre en lang historie kort; Jeg begynte og formatere, men merka heldigvis(?) fort (fort nok mon tro?) at jeg var igang med feil disk.

Den lange; En WD 600 ville ikke boote i windass, så den skulle formateres. Før dette hadde jeg skrudd endel inne i maskinen, så den lå oppe. Jeg plukka ut alle HDD'ene for og lete etter evt. feil før jeg fant ut at maskina ikke fant noe boot i MDR. Tenkte og formater, men så satte jeg inn i feil disk; En WD 1600 (er bare 1 et-tall for mye (som forårsakte så masse ødeleggelse)). Formateringen begynte, men merka fort (etter 1%) at jeg var igang med formatering av feil disk. :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...