Renshai Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hvor nøyaktige er egentlig de målerne i BIOS? Min "3.3" volt har i lengre tid ligget rett over 3.5 volt i måleren, og plutselig idag i forbindelse med feilsøking (HalfLife2 krasjer) så hadde den steget til 3.6 volt. Det kan da umulig være bra? Eller er bare måleren unøyaktig? Hvis måleren er riktig, hva er da galt: Hovedkort eller Strømforsyning (eller noe annet)? Har ikke overklokket på noen som helst måte. Lenke til kommentar
bertil_low Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Skulle ønske det var min 3,3 volts rail Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hvordan hk og psu har du? Uansett en høy 3.3V rail er ikke problemet ditt. 3.6V er ikke for høyt, men det tyder kansje på at noe er feil. Hvordan er de andre spenningene? Lenke til kommentar
Renshai Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Hovedkortet er et Asus P4C800-E, og kabinettet er et Aopen H600B miditower med 350 watts "Silent power" strømforsyning (originalt i kabinettet). Minnet er av dragon-serien til Geil (4x256Mb). Produktlink: http://english.aopen.com.tw/products/housing/h600-series.htm Dersom du mener at 3.5 eller 3.6 volt ikke skal være noe problem, så bør jeg kanskje kikke andre steder i maskinen.. Jeg har en tidlig revision av Gainward Geforce 6800Le, og den er det jo endel som har klaget på. Maskinen fryser totalt en gang iblant i windows (windows er oppe men maskinen svarer ikke engang på "caps-lock-testen") , og alltid på HalfLife2. Farcry f.eks har jeg aldri fått crash i. Har seff reinstallert windows etc og fått inn nyeste drivere. Noen tips? Takk for svar så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå