Gå til innhold

Billigs fremkalling på nett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

når man skal bestille rundt 15-20 bilder da?

Edit:

Japan foto var litt dyre på større bilder

10cm fra NOK 1,27

15cm fra NOK 20,00

20cm fra NOK 25,00

Noen abefalninger på hvis man skal bestille litt større bilder?

Endret av Golwin
Lenke til kommentar

Hei

Hvis du ikke er så opptatt av kvaltitet, har fotolabo tilbud for tida: 0,95 øre per kopi: http://www.fotolabo.net/norge/index_low.html

Men du får det du betaler for. Hvis du er interessert i topp kvalitet og topp service, bruker du www.foto-olsen.no Der kommer prisen ned i 1,50 per bilde hvis du fremkaller mer enn 100, og det gjør vel alle?

10x15 er forholdet mellom bredde og høyde på speilreflekskamera, mens kompaktkameraene stort sett kjører i størrelsesforhold 10x13. Hvis du velger 10x15 og kameraet ditt tar i størrelsesforhold 10x13, vil deler av bildet bli kuttet bort, eller du vil få hvite felt på sidene. Det er jo en smal sak å beskjære bildet i Photoshop. Noen bildeopplastningsprogrammer lar deg også gjøre dette når du klargjør bildene for sending.

Mitt tips siden du skal fremkalle så få bilder: Prøv både fotolabo og Foto Olsen og se forskjellen.

Tor

Lenke til kommentar

Det komiske er at sist jeg framkalte hos Japan foto, hadde jeg lagd bildet i 3:2-format, og valgte framkalling i størrelsen "15*10cm (13*10cm)". Da jeg fikk tilbake bildene hadde de croppet bildet til 4:3-format og trykt ut på 13*10cm..

Hvis du vil ha god kvalitet velger du foto-olsen istedet. Knall service, muligheter for å skrive inn kommentarer for spesielle ønsker (f.eks. at du ikke ønsker ekstra oppskarping etc, eller at du ønsker en spesiell beskjæring), og flotte bilder.

Lenke til kommentar

De to siste gangene jeg har sendt inn, har jeg valgt White Border. Det er ganske fint som en slags markering av bildene (i hvert fall på en del bilder). Matt overflate passer godt til sv/hv-bilder. Prøv 13x18 matt av et fint sv/hv-bilde: nydelig finish! 9x13 har ca. samme ratioforhold som 10x15, så jeg ser ikke helt poenget med å velge denne størrelsen med mindre du ønsker matt overflate. 10x13 er en annen sak. Se tidligere innlegg i denne tråden.

Tor

Endret av eitp
Lenke til kommentar

Tenker jeg går for Foto-Olsen, likte godt det programmet de har for bestilling av bilder :)

Hvordan er den White Border?

Kommer det en ekstra hvit kant rundt bildet?

Er Glossy sånn ca vanlig fremkalling? (ikke digitale kameraer)

Lenke til kommentar
Men du får det du betaler for. Hvis du er interessert i topp kvalitet og topp service, bruker du www.foto-olsen.no  Der kommer prisen ned i 1,50 per bilde hvis du fremkaller mer enn 100, og det gjør vel alle?

http://www.foto-olsen.no/showpage.php?name=PricesAndDelivery

hmm.. ved 100+ kan jeg ikke skjønne annet enn at det koster 1,90.. eller er det bare jeg som er dum? noen som har fått noen spesial-dealer med 2-300 bilder kanskje?

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har aldri hatt tid til å sjekke ordrestatusen hos Foto-Olsen, for jeg har fått bildene før jeg har slått av pc-en! Seriøst: Foto-Olsen er rask! 1-2 dager og så ligger de i postkassa. Hvis du da ikke har vært så uheldig å glemme å krysse av for at de skal sendes. Ellers blir de muligens liggende i butikken til du etterlyser dem. Det gjorde jeg en gang, og da kom de på døra dagen etter etterlysningen med ekspress! En annen gang hadde de glemt å trykke dobbelt sett av et utvalg bilder (ca 20 av 150). Jeg ringte, og da fikk jeg hele ordren fremkalt en gang til (inkl. dobbelt sett), levert dagen etter!

Glossy betyr "skinnende" overflate.

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...