ghansen Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Hei Jeg skal gå til anskaffelse av ixus 40, og trenger råd når det gjelder minnebrikker. Vil fortrinnsvis kjøpe hurtig minne, for å kunne utnytte kameraets ytelser til fulle. Det jeg lurer på er følgende: 1. Er minne fra for eksempel kingston, simpletech og dane-elec noe å satse på, eller bør en holde seg til "anerkjente" merker som lexar og sandisk? Er det noen som kan anbefale eller fraråde noen merker? 2. Hvor rask trenger kortet å være til dette kameraet? Er for eksempel 1,5/5 MB write/read tilstrekkelig, eller må en opp i for eksempel 3/5 eller 9/10 MB? Endret 14. desember 2004 av ghansen Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg tror at det eneste sted du får nytte af et high speed kort er ved videooptagelse. Seriebilledfunktionen er sjældent imponerende på kompaktkameraer... Mht til minnekort, så handler det vel i bund og grund om hvor stor pris du sætter på dine billeder. De ekstra penge et sandisk eller lexar kort koster synes je ger en god forsikring mod tabte eller ødelagte billeder. Selvfølgelig er der ikke fejl på alle kort fra andre producenter, og flere her i forummet er meget tilfredse med Kingston, Twinmos, etc., men der er også flere der har oplevet at miste billeder ved brug af disse mærker. Men det er trods alt ikke den store udgift man skal betale ekstra og når man har købt et nyt, dyrt kamera så er det ikke på tilbehøret man skal spare synes jeg. (Man sætter jo heller ikke no-name dæk og fælge på sin nye BMW...?) Lenke til kommentar
ghansen Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Takk for tilbakemeldingen. Har kjøpt sandiskbrikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå