Gå til innhold

Overføre fra dig. videokamera til pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har gjort det før, men da er det gubben som har gjort det og ikke jeg. Nå gidder jeg ikke vente på at han skal gjøre det lenger ;) Jeg prøvde dv første gang jeg prøvde, men må jeg ha en annen kabel i tillegg?

Lenke til kommentar

Det er ikke bare å stikke kabelen inn, og vente på at filmen skal dukke opp på skjermen. Man må bruke et videoredigeringsprogram til å importere videoen du skal ha.

Dersom du har puttet inn firewire kabelen, så går du inn på pinnacle, på file og capture e.l.

(Aldri brukt pinnacle, men pleier å være noe lignende).

Lenke til kommentar
Er du sikker på at PC'en oppdager kameraet? Kommer det et lydsignal og/eller en liten plakat nede til høyre på oppgavelinjen som forteller at kameraet er koblet til idet du plugger det inn og/eller slår det på? Har du satt kameraet i riktig modus - avspilling og ikke innspilling?

Nei, det er det jeg lurer på nå. Når jeg setter inn fotoapp registrerer pcn det, men ikke videokam. Hva må det stå på? Hva annet kan være galt ettersom pcn ikke registrerer det?

Mange kloke spmål fra meg her... :love: til alle som har svart meg

Lenke til kommentar

Pinnacle fungerer drit synes jeg, tar unødvendig lang tid.

Dytt inn dv-fw kabelen, slå på cam, og lyd vil komme om det er riktig installert.

Selv bruker jeg nero-pakken, med nero vision express for å hente inn filmen, dette skjer i realtime, så dette tar litt tid, men når dette er ferdig så lager den dvd utav dette på et blunk, ikke all mulig tid på rendering som pinnacle vil.

Evt bare la filen være i mpg format.

Dessuten er det lett begripelig, fikk det til på første forsøk.

Mvh

G

Endret av Goebbels
Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar. Gubben har funnet ut hva som er galt (Det var heldigvis ikke jeg som gjorde noe galt :p) Vi mangler kort eller brikke eller noe til firewire-inngangen vår, så det er nå bestilt, og snart har vi nok video på pcn.

God jul!

Endret av Mew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...