AK+ Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Tenkte bare jeg skulle dele noen av svara jeg fikk da jeg sendte email til 10-12 fotobutikker i Rogaland med spørsmål om de hadde Photographic Solution Eclipse Rensevæske. Skulle bruke det til å rense CCD i D70. Kan ta med at jeg renset ccd brikken i kveld for første gang med hjelp av Photographic Solution Eclipse Rensevæske fra Oslo (481kr inkl frakt) og sensor swab fra B&H. Er fornøyd med resultatet. * Elite Foto Arkaden : De andre butikkene våre har heller ikke denne type renseveske, MEN - det er heller ikke å anbefale å prøve på dette på egenhånd. * Interfoto AS : Verkstedet reparerer ofte kameraer hvor kunder selv har forsøkt å rense CCD-brikken, det anbefales å være svært varsom med å gjøre dette på egen hånd da det fort kan gjøre stor (og kostbar) skade. * Elite Foto : Vi fører ikke renseveske for Digitale speil. Du kan prøve flgl. link http://www.nikonlinks.com. MEN det er ikke tilrådelig å gjøre dette selv er den beskjeden jeg har fått fra importører. Dette fordi det er lett å ødelegge CCD brikka og det koster kjapt en 6-8 tusen å få reparert. Nikon tar ut CCD brikka fra kameraet når den renses. Dette til orientering. * Elite Foto Vågen : Vi fører dessverre ikke denne rensevæsken. Skal du rense CCD-brikken, bør du sende den til Interfoto som fører og reparerer Nikon. De har bedre utstyr til å rengjøre brikken ordentlig. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hvordan klarte du å betale 481 kroner for Eclipse: http://www.av-hardware.no/display.lasso?produktNr=PSECL Svarene du fikk viser nok en gang at det er lenge siden fotobutikkene her hjemme var til særlig nytte. Ingen grunn til ikke å benytte B&H og eBay.... Lenke til kommentar
AK+ Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 www.fotovideo.no 156kr i frakt pga brannfarligt gods et eller annen... Dyre dråper ja:-( Men dråpene bør holde i maaange år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå