OC-Freak Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Som jeg har lovet flere forumbrukere, her kommer mine testresultater med eProformance (Prodisc) 8x DVD+R. Kommentarer og testresultater mottas med takk. Les testresultatene her. Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Glimrende og omfattende test. Mine resultater med Plextor 712 og Plextools er langt unna dette her. Mulig de DI selger er av annen kvalitet. Mottar BenQ 1620 på onsdag og skal da teste på nytt. Arne M Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Er det virkelig interne forskjeller i et parti plater altså? Det vil si, kan en pakke plater kjøpt i butikk A skille seg kvalitetsmessig fra samme pakke plater kjøpt i butikk B? Vel, rent bortsett fra eventuelle mandagseksemplarer. Hvis DI bruker samme leverandør som Komplett/Datakjeden (Norek), er vel det scenarioet ikke særlig aktuelt? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Glemte å nevne det - men dette er på ingen måter håndplukkede plater - gikk på lageret og tok den første og beste 25 spindelen fra en av kartongene som står der. Det vil nok være variasjon i kvalitet fra produksjonsserie til produksjonsserie, men til dags dato har ikke jeg hatt direkte dårlige resultater med prodisc, men jeg har vel ikke brent på plater fra mer enn 3-4 partier så det kan ha vært partier med dårlige plater innimellom. Det kan jeg ikke si noe om. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Er det virkelig interne forskjeller i et parti plater altså? Det vil si, kan en pakke plater kjøpt i butikk A skille seg kvalitetsmessig fra samme pakke plater kjøpt i butikk B? Vel, rent bortsett fra eventuelle mandagseksemplarer. Hvis DI bruker samme leverandør som Komplett/Datakjeden (Norek), er vel det scenarioet ikke særlig aktuelt? Leverandøren vår tar ikke inn så store partier - så vi har fått plater fra ganske mange forskjellige partier fra dem. Mulig platene som DI selger er fra et "mandagsparti" og det er nok mulig at vi har hatt plater fra dette partiet også - det kan jeg ikke si noe konkret om. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Mine erfaringer med eProformance kjøpt på DI er svært positive. Har riktignok bare testet plater fra en spindel hittil, men alle platene har vært veldig bra. Jeg tviler på at det er noen forskjell på plater fra Norwaydisk og DI. Testet med CDSpeed på Benq 1620 får jeg QA score på 97 på 8 av 10 plater, to plater hadde QA på 95 og 98. Feilnivået er veldig lavt og ingen av diskene har områder med store røde felter. Ja, og alle platene unntatt en ble brent på 12x, resultatet var det samme på 8 og 12x. Jeg brente også en plate på 8x med PX-708, resultatet med denne ble ikke like bra, men QA score var likevel på 92 når jeg sjekket den i Benq'en. Jitternivået var imidlertid også endel høyere på denne disken, men dette skyldes selvsagt Plextor-brenneren og ikke disken. Edit: Jeg ser forresten at du har brukt fw B7S9. Denne er vel litt tvilsom? Får du samme resultat med B7P9? Alle diskene jeg har brent er med B7P9. Endret 14. desember 2004 av simfan Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Registrerer at CD-Freak bruker Sum1 test med Good accuracy. Jeg har jo brukt Sum8. Detter er jo litt sammenblanding. Har prøvet nå med Sum1 med High accuracy og resultatet ble vesentlig bedre. Loggen ble nå ikke så bra. ------------------------------------------------------- PIF POE POF Avg 0.03 - - Max 6 - - Total 4675 - 0 PIF: ECC Block 132146 contains 5 uncorrectables PIF: ECC Block 132355 contains 6 uncorrectables PIF: ECC Block 138585 contains 5 uncorrectables PIF: ECC Block 142274 contains 5 uncorrectables Er Sum1 en riktigere testmetode ? Noen som kan gi meg noe rettledning ? Trodde det var Sum8 som gjaldt i Plextools. Arne M Lenke til kommentar
c-man Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Rimi her i bygda selger disse for 189,- for 25 stk. Er dette dyrt eller billig for disse platene?? Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Dyrt. Binders 129, 159 for print, DI 95 kr. Arne M Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Registrerer at CD-Freak bruker Sum1 test med Good accuracy. Jeg har jo brukt Sum8. Detter er jo litt sammenblanding. Har prøvet nå med Sum1 med High accuracy og resultatet ble vesentlig bedre. Loggen ble nå ikke så bra. ------------------------------------------------------- PIF POE POF Avg 0.03 - - Max 6 - - Total 4675 - 0 PIF: ECC Block 132146 contains 5 uncorrectables PIF: ECC Block 132355 contains 6 uncorrectables PIF: ECC Block 138585 contains 5 uncorrectables PIF: ECC Block 142274 contains 5 uncorrectables Er Sum1 en riktigere testmetode ? Noen som kan gi meg noe rettledning ? Trodde det var Sum8 som gjaldt i Plextools. Arne M PI-sum8 (også kalt PI errors (PIE) er feilkorrigeringsnivå 1 og er derfor ikke så mye å bekymre seg over. PI-Sum8 (PIF PI Failures = feil som ikke kan korrigeres av nivå 1 feilkorrigering og må korrigeres av feilnivå 2). Derfor mener jeg at PIF (PI sum1) testen er mest relevant. Platen er 100% lesbar så lenge det er 0 POF (PO Failures). Som jeg skrev så tarjeg det ikke så tungt om det kommer noen få feil som overskrider den spesifiserte maksverdien på 4 PI Failures i plextools - så lenge overskridelsen ikke er på mer enn 1-2 over 4 streken. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Keep up the good work! Jeg har hørt man ikke kan sammenligne Nero CD Speed Disc Quality Test og KProbe, men MSI DR8A2 brent på 8X gav max verdiene PIE=151 PIF=264 i følge Nero mens KProbe bare viste PIE=13 PIF=4 Hvem skal vi tro på? MSI er vel en av de mindre bra brennerne men hvordan kan Nero og KProbe gi så ulike resultater? KProbe gir også gjennomgående lavere PIF, hvem skal vi tro mest på? Jeg savnet 8X på Benq DW1620(PRO), men jeg skal kanskje kjøpe en spindel selv i mårra og teste. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Her er et scan av en disk brent med PX-708. Høye feilverdier og mye jitter på den delen som er brent på 8x. Dette er typisk for denne brenneren. Endret 14. desember 2004 av simfan Lenke til kommentar
Urgh Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Noen som har testet disse cdplatene med Nec 3500 ? Brenner di bra på 8x ? Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Og slik ser de ut med Benq på 12x. QA score er "bare" 96 på denne disken pga PIF toppen på 7. Brennetiden var 6:32min, ikke dårlig på så billige disker. General Information Drive: BENQ DVD DD DW1620 Firmware: B7P9 Disc: DVD+R (PRODISC R03) Selected speed: 8 X PI errors Maximum: 15 Average: 1.68 Total: 13392 PI failures Maximum: 7 Average: 0.04 Total: 420 PO failures: 0 Jitter Maximum: 10.3 % Average: 8.21 % Scanning statistics Number of samples: 17922 Average scanning interval: 8.00 ECC Glitches removed: 0 Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 simfan Skrevet 14/12/2004 : 19:04 Her er et scan av en disk brent med PX-708. Høye feilverdier og mye jitter på den delen som er brent på 8x. Dette er typisk for denne brenneren. Har også dårlig erfaring med brenning av disse platene på 8x. Blir stort sett som din test. På 12x er det 5 - 6 PIF, de er greie. På 4x derimot er de utmerkede med Maks 4 PIF og bare 2 pigger og avg. på 0,01. Begynner jo å føle meg litt Schizofren . Glemmer å se på filmer, bare tester. Arne M Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Glemmer å se på filmer, bare tester. Arne M Hehe, ser vel selv 1-2 filmer i måneden - noe som vel er litt under snittet? Tester i hovedsak plater og brennere jeg, jobber for firmaet og tar videreutdanning. Etter at dette er gjort er det ikke tid igjen - faktisk knapt nok tid til søvn... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Da er 8x med NEC ND-3500AG lagt til grunnet etterspørsel på akkurat dette. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Du gjør en glimrende jobb OZ-Freak. Takk for alt du gjør for oss. Keep up the good work Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Har fått min BenQ 1620 brenner og har brent og teste eProformace på nytt. Har kommet til et artig resultat. Plater som tidligere er brent på Plextor 712 får bedre resultat når de blir testet i Nero CD-DVD speed enn Plextools. Likeledes får plater som er brent på BenQ 1620 bedre resultat i Plextools enn de får i Nero CD-DVD speed. Resultatet i Nero CD-DVD tool sier at de jeg brente på 12x i Plextor 712 får kvalitesscore 96 %, mens de på 4x får 94 %. Samme er det med BenQ 1620. De som brennes på 12x får score på 95 %. Konklusjonen er nesten at Plextor brenner disse bedre på 12x, når det testes i Nero. Artig. Arne M Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 OC-Freak Hvaaaaaaaa var vel livet uuuuuuten deeeeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå