Gå til innhold

Utrolig høy varme med Zalman ZM80CHP

milkwood

Anbefalte innlegg

Pcen min fryste en gang i blandt når jeg spilte og tenkte at det måtte være varme.

Når jeg kjenner på skjermkortet mitt som er kjølt med vifteløs løsning fra zalman (zm80chp) kan jeg bare holde der i 2 sekunder... har ikke tatt temperatur, men regner med at den er skyhøy.

Har ati 9500 kort så kjølingen er laget for dette kortet.... må jeg har satt på kjølingen feil (har hatt den på i et halvt år nå) eller skal det være ganske varmt?

noen andre som har dette kortet med denne kjøleren som kan ta en temperatur test rett over gpu (på utsiden av kjøleren) så kan jeg sjekke imorra og sjekke om noe er feil?

og bruker folk goopen som følger med eller annen som funker bedre?

var litt usikker på å ta på masse artic silver 3 da jeg antar at den leder strøm siden det er sølv. men er vel bare å være forsiktig....

så.. too round up..

1. noen som kan sjekke tempen på sin kjøler.. skal den være så varm

2. og er det absolutt anbefalt å bruke annen goop?

3. er denne kjøleren bra nok fra mitt ati 9500? (som begynner å bli gammelt)

vet at luftkjøling har egen kategori, derfor prøver jeg med denne her... så FLYTT den om den er feil. please ikke bare steng tråden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut at hele grunnen til at jeg åpnet kabinettet var pga at viftestyringa hadde tatt kvelden, så vifta foran og bak (gjennomstrømningen) hadde stoppa. så det kan være det.

skal nå fikse den igjen, plus kjøpe en zalman vifta som hører til som jeg kan feste på skjermkortet og bytte goop.. så blir det nok bra..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...