Hagforce Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hei. Enkelt spørsmål, hvor finner jeg billigst dreambox??? Takker for gode tips! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Det er 3 forskjellige Dreambox'er da... Men norstyle.no har vel ok priser!? Lenke til kommentar
Trygve Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hva er Dreambox til? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hva er Dreambox til? Dreambox er en tuner... Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 norstyle har 7000s til 3890,- Er det beste tilbud? Trodde de var kommet ned rundt 3k Lenke til kommentar
SuperPjokkeN Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg føler jeg bør advare deg litt om dreambox, du burdte ikke kjøpe den om du IKKE skal kjøre den lovlig, bruk vanlige kort(Viasat,Canal Digital) cardsharing fungerer også. Canal Digital oppdaterer kodene så og si hver Tirsdag og Viasat kan man ikke se på heller (Kun TV3) om du har planer om å oppdatere koder fra nettet. Jeg har selv en dreambox, og den var utrolig imponerende i begynnelsen, men nå i nyere tid er den blitt en plage :S Og så er den ganske dyr 4 190kr om du skal ha 7000S og 2 462kr om du skal ha 500 S. Prisene er tatt fra Timeglasset.no. Og den henger seg opp hele tiden :S Spesielt i recording. (Om jeg har sagt noe som ikke er lov i forumet, slett posten) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg føler jeg bør advare deg litt om dreambox, du burdte ikke kjøpe den om du IKKE skal kjøre den lovlig, bruk vanlige kort(Viasat,Canal Digital) cardsharing fungerer også. Canal Digital oppdaterer kodene så og si hver Tirsdag og Viasat kan man ikke se på heller (Kun TV3) om du har planer om å oppdatere koder fra nettet. Jeg har selv en dreambox, og den var utrolig imponerende i begynnelsen, men nå i nyere tid er den blitt en plage :S Og så er den ganske dyr 4 190kr om du skal ha 7000S og 2 462kr om du skal ha 500 S. Prisene er tatt fra Timeglasset.no. Og den henger seg opp hele tiden :S Spesielt i recording. (Om jeg har sagt noe som ikke er lov i forumet, slett posten) Hmm.. den er også veldig "følsom" på routerne.. ikke spør hvorfor! Men faren til en kamerat av meg har akkurat kjøpt 7000s og bildet henger seg hele tiden hos han... Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Er vel ikke mulig å sette hdd i den DM500S tassen vel Lenke til kommentar
SuperPjokkeN Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg føler jeg bør advare deg litt om dreambox, du burdte ikke kjøpe den om du IKKE skal kjøre den lovlig, bruk vanlige kort(Viasat,Canal Digital) cardsharing fungerer også. Canal Digital oppdaterer kodene så og si hver Tirsdag og Viasat kan man ikke se på heller (Kun TV3) om du har planer om å oppdatere koder fra nettet. Jeg har selv en dreambox, og den var utrolig imponerende i begynnelsen, men nå i nyere tid er den blitt en plage :S Og så er den ganske dyr 4 190kr om du skal ha 7000S og 2 462kr om du skal ha 500 S. Prisene er tatt fra Timeglasset.no. Og den henger seg opp hele tiden :S Spesielt i recording. (Om jeg har sagt noe som ikke er lov i forumet, slett posten) Hmm.. den er også veldig "følsom" på routerne.. ikke spør hvorfor! Men faren til en kamerat av meg har akkurat kjøpt 7000s og bildet henger seg hele tiden hos han... Sant nok:) Jeg hadde den på den trådløse routeren min, så flytta jeg den over på en Switch hvor den gikk igjennom ngt ruteren(Som jeg har disablet firewallen på) Men merket ikke store endringer, så er nok ikke kun Routeren som er problemet Selv om den kjører linux så er den ustabil. Kan være disse pirat Imagene som kan gjøre den ustabil Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Derssom den blir konfet riktig er DB en drømm. Både til lovlig og "ulovlig" bruk. Den takler fint kodeskifter med både CD og Viasatt med orginalekort. Også viasatt sine nye NDS kort. De som sier noe annet konfer rett å slett ikke riktig. Har hatt min i ca 2 år nå og er strålende fornøyd. Derssom dere vill vite mer om denne fantastiske boksen annbefaler jeg en titt på Tabascoweb DB krever selvsagt noe basic dataferdigheter som FTP og evne til å editere filer, men egentlig ikke stort mere. PS: Dere som har plaget med ustabile tunere, dere kjører vell ikke en ikke godkjent HD? Endret 13. desember 2004 av Amriden Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Du kan også få tak i Dreambox og annet satelittutstyr på www.gamerz.no som jeg synes er en god og billig butikk. Dreambox 7000S koster 3790,- her. Hvis det blir sånn at du IKKE skal gå for en Dreambox pga av det som SuperPjokken snakker om kan jeg trygt anbefale Force 5-serie. De har embedded conax, embedded viaccess og to CAM-slotter. Jeg har hatt Force 1133S, og en 320S og nå har jeg en 516S og jeg er kjempefornøyd. Den er rask og har flust av manuelle innstillingsmuligheter pluss at jeg synes menyene er gode. Fjernkontrolleren kan også benyttes til å styre 2 ekstra enheter siden den er universal. De andre modellene i 5-serien er ikke så annerledes bortsett fra at de har innebygget harddisk om du trenger det. Tidligere har jeg hatt nokia og philips og jeg synes force er mye bedre. Lenke til kommentar
SuperPjokkeN Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Derssom den blir konfet riktig er DB en drømm. Både til lovlig og "ulovlig" bruk. Den takler fint kodeskifter med både CD og Viasatt med orginalekort. Også viasatt sine nye NDS kort. De som sier noe annet konfer rett å slett ikke riktig. Har hatt min i ca 2 år nå og er strålende fornøyd. Derssom dere vill vite mer om denne fantastiske boksen annbefaler jeg en titt på Tabascoweb DB krever selvsagt noe basic dataferdigheter som FTP og evne til å editere filer, men egentlig ikke stort mere. PS: Dere som har plaget med ustabile tunere, dere kjører vell ikke en ikke godkjent HD? Virker som om du har mye bedre erfaring en meg. Jeg kjører en vanlig PC harddisk, tror det er en Western Digital 80gb. Jeg kjører den med PP image. Meget ustabil. (Skulle til å spørre om hvordan det er mulig å få viasat uten cardsharing men det er vel å gå litt over grensa? ) Men en annen ting, noen som vet om en side som lister kanalene som finnes på disse satelittene: Thor (0,8W), Sirius (5E), Hotbird (13E) og Astra (19E) ?? Lenke til kommentar
granhus Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) dreambox er ikke ustabilt om du bruker rett image. den siste versionen er meget stabil å den kommer på nett hos meg uten router. den får til og med egen ip. (bluecom adsl) har hatt dreambox i et å et halvt år. er kjempefornøyd.. edit: pirat yadda yadda Endret 13. desember 2004 av granhus Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) WD disker er vel noe av der værste ne kan slenge i en DB. Seagate disker er å foretrekke, da disse bruker lite strøm ved "spin up" Se på www.dreambox.no for godkjente disker Kan vel også nevne at Datakjeden butikkene selger denne over disk for rett under 4000 Endret 13. desember 2004 av Amriden Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) bla bla bla...). Der klarte du vel å få denne tråden stengt. GREAT! Endret 13. desember 2004 av Amriden Lenke til kommentar
SuperPjokkeN Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Det kanke skje, edit posten din Litt kos med litt dreambox snakk uten å måtte lage nye threads hele tiden, hva med å lage en Offisiell Dreambox Thread ? Ville vært kos Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Har en kompis som kjøpte en 7000s for et par uker siden han mener den er dønn stabil, og skryter uhemmet. Han bruker orig nds kort så kan bekrefte at dette funker. du må dog ha en godkjent nds tuner å kjøpe kortet på..... Er et nummer som må stemme mellom tuner og kort, dette editerer du inn. Genialt. Men men, Har ikke helt bestemt meg.... Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Har en dreambox installert her i huset med en 40 gig installert... Funker kjempe flott =) Men selve systemet(hardwarefeil) stoppa for 2 dager siden så vi sendte den inn til "service" der vi kjøpte den... Har du god teknisk kunnskap osv. så er DB kjempe flott og stabilt... 1000 ganger bedre en digital dekoderen til canal digital... Skal du bruke den til å laste ned "nøkler" til conax(canal digital sattelitten trur jeg), så funker det i et par dager så bytter de til nye nøkler, så må man vente på nye nøkler) bruk den lovlig, så er man fornøyd Endret 4. april 2008 av Gladideg Lenke til kommentar
granhus Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 back on topic: jeg kjøpte db fra www.keycard.dk å nå koster den litt under 3500 der. det må være en av de billigste vil jeg tro.. (direktelink) Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 3.145 Det var billig på keycard dk ja! Du måtte ikke betale noe toll da?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå