Gå til innhold

Hvorfor blir sprit og øl krøll?


OeO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel si at en skal alltid begynne med lav alkohol-prosent om man skal drikke flerkulturelt for å si det på den måten :p F.eks øl og sprit. Begynn aldri med sprit, forså å helle nedpå med øl etterpå, da vil du spy, garantert. Laveste prosent først, deretter kan du bygge deg oppover :thumbup::dribble:

 

Edit: leif

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar

Tror kullsyre gjør det motsatte av det som er nevnt tidligere. Mat og kullsyre tilsier tregere konsumering av alkohol.

 

Derfor funker det for meg å begynne med vin, sprit, likører sammen med mat, for å så ta halvlitere på byn.

 

Hvorfor det sånn rent praktisk er kjipt å drikke sprit først, så øl har vel med brekningsmiddelet i spriten. Jeg går ut ifra at det er mer brek.mdl. i sprit i forhold til øl, og derfor takler ikke magen mer innhold.

 

(wtf)

Lenke til kommentar
Tror kullsyre gjør det motsatte av det som er nevnt tidligere. Mat og kullsyre tilsier tregere konsumering av alkohol.

 

Derfor funker det for meg å begynne med vin, sprit, likører sammen med mat, for å så ta halvlitere på byn.

 

Hvorfor det sånn rent praktisk er kjipt å drikke sprit først, så øl har vel med brekningsmiddelet i spriten. Jeg går ut ifra at det er mer brek.mdl. i sprit i forhold til øl, og derfor takler ikke magen mer innhold.

 

(wtf)

Mat vil føre til langsommere opptak av alkohol. Kullsyre vil føre til raskere opptak av alkohol. Det har ingenting å si om du blander, men er det feks en sur vin, og du blander med enda en sur drink, etc.. vil du jo bli dårlig i magen av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...