Gå til innhold

Hvilken stille bærbar til under 10.000,-?

caravan

Anbefalte innlegg

Skal brukes til skolearbeid (lærerskolen). Ikke spilling etc.

Legges vekt på at den er stille, har trådløst nettverkskort og har lang batteritid.

Noen som har noe forslag?

Ett pluss er at den kan leveres før jul, da den skal under treet.

Har f.eks. elkjøp, expert etc. noe som duger?

Endret av caravan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilbud hos Dell (Inspiron 510m) -- 8490,- (inkl. frakt og mva.)

Jeg har ikke spesielt god kjennskap til maskinen selv, men synes tilbudet virker rimelig bra. Batteritiden er 2,5 timer, men det finnes batteri med høyere kapasitet som gir ca. 4 timers kapasitet (6 celler i stedet for 4 celler). Burde vært mulig å betale ekstra for å få det, men ser kun ut som man kan kjøpe det som ekstrautstyr. Med Dell-maskinen følger det dessuten med operativsystem klart til bruk.

For øvrig bør du vurdere 1400x1050 vs. 1024x768. Litt smak og behag hva man foretrekker. Ekstra minne kunne også vært greit, men det er enkelt (og litt billigere) å bestille i ettertid.

Jeg jobbet sammen med en som hadde en 510m, og den virket å være særdeles stillegående. Den virket derimot ikke å være veldig "solid", men så lenge man behandler den pent bør ikke det være noe problem.

Begynner å haste hvis du skal kjøpe bærbar til jul over nett...

Lenke til kommentar

Har en Fujitsu Siemens Amilo pro v2000 selv og for min del fungerer den topp! Helt stillegående, vifta starter kanskje et par sekunder en gang iblandt men er ikke noe sjenerende. Batteritiden er også veldig bra, litt over 4timer med surfing med trådløst nettverk :yes: Skjermen er god nok for meg, er nærsynt og avhengig av briller så oppløsningen passer meg glimrende. Prøvde en 1400*1050 oppløsning, men ble rett og slett for smått å se på over tid. Min "smertegrense" gikk på 10k og da var Fujitsuen det beste valget til 9995.- synes jeg.

Lykke til iallefall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...