larsmk Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Vurderer å skaffe meg DVD-opptaker, men er helt blank på dette. Hva finnes av forskjellige merker og finesser? Er det særlig utbredt enda? Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei, jeg er ingen ekspertbruker - kan bare dele min personlige praktiske erfaring. I høst kjøpte jeg en Force satelitttuner med harddisk og en Panasonic DVD-opptaker. Den kombinasjonen er kjempebra. Spørsmålet er litt om du tar inn TV-signalet fra parabol eller kabel/evt.antenne. Hvis du tar inn signalet fra satelitt vil jeg STERKT anbefale deg å skifte tuner og få deg en tuner med HD. Det er rett og slett genialt. Du logger deg inn i den elektroniske programguiden (EPG) og markerer hvilke program du skal ta opp. Hvis du skal på toalettet/hente en øl under programmet trykker du på Timeshift med den samme fjernkontrollen som du bruker til å styre satelittuneren med. I en slik situasjon ville jeg valgt å kjøpe en BILLIG DVD-opptaker uten fancy finesser - bare en enkel og grei opptaksfunksjon. Hvis du IKKE har satelitt-tuner vil jeg sterkt anbefale deg å kjøpe en DVD-opptaker med harddisk av samme grunn som nevnt over. Greie kjappe opptak, time-shift når du må pause programmet osv. Disse er litt dyre, men vil gi deg mest glede på lengre sikt. En mellomløsning (ikke så god, men brukbar den og) er å kjøpe en DVD opptaker som takler DVD-RAM i tillegg til +DVD eller -DVD. DVD-RAM (overspillbar altså) gir mulighet for hurtige søk, redigering, timeshift +++. Du vil bruke DVD-RAM for kjappe opptak av ting du skal se i aller nærmeste fremtid, men ikke vil ta vare på. Så bruker du vanlig +DVD eller-DVD til opptak du vil ta vare på. Ja - og så en ting til slutt: Min DVD-opptaker har kortleser i front og Firewire inngang i front. Kjempegreit når du skal koble til DV-kamera og minnebrikke fra digitalkamera. Lykke til da! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Kan vel også være en idé å vente på dual-layer brennere så spilleren blir mer fremtidsrettet? Vil tro de fleste produsenter kommer med dette i løpet av 2005. Har fått bekreftet fra Sony at de har noen modeller på vei mot sommeren. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Her finner du en oversikt over dvd opptakere på det norske markedet: http://www.hjemmekino.no/database/recorders.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå