Gå til innhold

DVD-opptaker. Hva skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg er ingen ekspertbruker - kan bare dele min personlige praktiske erfaring. I høst kjøpte jeg en Force satelitttuner med harddisk og en Panasonic DVD-opptaker. Den kombinasjonen er kjempebra. Spørsmålet er litt om du tar inn TV-signalet fra parabol eller kabel/evt.antenne.

Hvis du tar inn signalet fra satelitt vil jeg STERKT anbefale deg å skifte tuner og få deg en tuner med HD. Det er rett og slett genialt. Du logger deg inn i den elektroniske programguiden (EPG) og markerer hvilke program du skal ta opp. Hvis du skal på toalettet/hente en øl under programmet trykker du på Timeshift med den samme fjernkontrollen som du bruker til å styre satelittuneren med. I en slik situasjon ville jeg valgt å kjøpe en BILLIG DVD-opptaker uten fancy finesser - bare en enkel og grei opptaksfunksjon.

Hvis du IKKE har satelitt-tuner vil jeg sterkt anbefale deg å kjøpe en DVD-opptaker med harddisk av samme grunn som nevnt over. Greie kjappe opptak, time-shift når du må pause programmet osv. Disse er litt dyre, men vil gi deg mest glede på lengre sikt. En mellomløsning (ikke så god, men brukbar den og) er å kjøpe en DVD opptaker som takler DVD-RAM i tillegg til +DVD eller -DVD. DVD-RAM (overspillbar altså) gir mulighet for hurtige søk, redigering, timeshift +++. Du vil bruke DVD-RAM for kjappe opptak av ting du skal se i aller nærmeste fremtid, men ikke vil ta vare på. Så bruker du vanlig +DVD eller-DVD til opptak du vil ta vare på.

Ja - og så en ting til slutt: Min DVD-opptaker har kortleser i front og Firewire inngang i front. Kjempegreit når du skal koble til DV-kamera og minnebrikke fra digitalkamera.

Lykke til da!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...