Guffen- Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Da er jeg bare noen trykk unna ny pc Men skulle gjerne bare hatt "godkjennelse" fra noen datakyndige først. Er egentlig mest i tvil på ram ..og tastatur Jeg har planer om moderat overklokking, så langt det er forsvarlig med boxed kjøler. Bedre kjøling får komme siden, pga stramt budsjett. Kommer likevel til å velge en noe dyr ram, så denne kan "følge med" på klokkinga. POV GeForce 6600GT PCI-E Razer diamondback mus - er allerede på vei. HK: Asus A8N sli CPU: amd64 3000+ winchester Harddisk: 200gb WD S-ATA Kabinett: Aopen H600B Tastatur: Logitech Media Keyboard Norwegian PS / 2 Black Retail Link Noen som har dette tastaturet? F-tastene så litt rare ut på bildet. Så var det RAM da. Har egentlig bestemt meg for 2 stk Curcial Ballistix PC3200. Disse er vel gode på ddr400, samt de kan overklokkes ganske kraftig. Men hvordan er de i forhold til OCZ pc3200 dual platinum r2, f.eks? Etter å ha lest på forumet her, har jeg også kikka på Corsair TWINX-1024-4400C25. Disse skal visst være samme "chip?" som corsair's pc3200 2-2-2-5 minne. Grunnen til at jeg har sett meg ut Crucial BallistiX, er at de koster ca 300-400 mindre enn de andre 2 nevnte brikkene. Har fått inntrykk av at det ikke er særlig stor ytelses forskjell mellom disse 3, og vil derfor heller spare etpar små lapper Trenger egentlig kun kommentarer om RAM, samt tastatur. Resten av utstyret har jeg egentlig bestemt meg for allerede. Bare å spørre om dere trenger no mer informasjon! Edit: Skulle gjerne hatt svar innen 1 time på dette, siden dagens julekalender hos psdata er h600b til 600,- Endret 13. desember 2004 av Guffen- Lenke til kommentar
Daywalker Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Vet ikke om du har bestillt enda, men jeg er litt i samme båt som deg og skal ha meg ny pc. Etter det jeg har lest rund om kring om minne så kommer jeg definitivt til å gå for OZC 3200 platinum rev2. Virker som dette klokker som bare f....Test av minne Når det gjelder skjermkort så er det vel begrenset hva som går til SLI i dag, så derfor venter jeg til over nyttår. Syns ikke det oser kvalitet av POV sitt GT kort. Har ingen tester å vise til, men det er en magefølelse . Dessuten med tanke på at du vil ha SLI: 6600 GT x2 i SLI er i en del tilfeller tregere en ett singel 6800GT kort (Test). Spør du meg er 6600GT SLI waste of money. Ser for meg ett 6800GT nå og ett til om et år. Endret 14. desember 2004 av Daywalker Lenke til kommentar
Guffen- Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Takk for svar! Har bestilt nå ja. Det ble BallistiX på meg. Siden jeg har overklokkingsplaner, og BallistiX'n kom likt/bedre ut i forhold til OCZ plat r2 på høye hastigheter på testen av høykvalitetsminne hos anandtech. Er klar over at et 6800GT er bedre enn 2 6600gt, men så var det lommeboka da.. Dessuten spiller jeg ikke SÅ mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå