motorsjuk Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hei, jeg oppdaga plutselig at jeg har PC2700 minne, og ikke PC3200 som jeg hittil har trodd at jeg har. Jeg har ikke gjort noen forsøk på å overklokke rammen, så den kjører vel på standard 166. Det innebærer vel en underklokking av cpu eller tilsvarende? Hvor stor forskjell kan jeg regne med å oppleve hvis jeg bytter ut de to 512 PC2700-brikkene jeg nå har, med to 512 PC3200? Det jeg vel egentlig vil frem til er hvorvidt forskjellen vil være stor nok til at det er verdt å investere penger i dette... Nå er cpu uansett for det meste underklokket til 1 ghz gjennom Cool n Quiet-tingen, men jeg lurer på om jeg vil merke noen nevneverdig forskjell når jeg f.eks kjører spill etc. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 feil ram, kjøp deg noe pc3200. vil nok få en ytelsesboost Lenke til kommentar
BulkyDrip Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Først og fremst må du sjekke om HK ditt støtter Dual-channel. Hvis HK ditt støtter Dual-Channel, og RAM'n du nå har ikke kjører i Dual, men du får de PC3200-brikkene du kjøper til å kjøre i Dual vil du merke bra forskjell... Her er et godt forslag til RAM : PQI 1024MB Turbo Memory Dual channel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå