Andreaz_ Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 "Hei... Jeg er ganske ny" I går gikk jeg i gang med min nye hjemmeside (first time HTML'er) Utnom litt stygt design (skal fikse litt i morra) har jeg problemer med en "iframe" Hjemmesiden min... -> Bilder Der finner du mitt "test galleri" I FF fungerer den helt fint og jeg får ikke opp noe horisontal scroll-bar, men i IE kommer den opp... Hva er galt? Selv om jeg lager den med "ett bilde i bredde" - skjer det samme... Tar jeg vekk tabellen min - fungerer det fint. (forsvinner den stygge scrollbaren) Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Pent desig Dasse, men jeg kan desverre ikke bidra stort med mine iframe kunnskaper. btw: Nice nick du har fått deg der. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 ser "bra" ut i opera men jeg tok en titt på koden din, kan se for meg at den får gjennomgå :S du burde nok lære deg html og css, og ta det derifra, ta å søk litt på forumet så finner du flere i samme båt som deg! btw; mest sannsynlig lager ie no rar padding eller lignende som gjør at den blir for bred, prøv å lag den smalere Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 høh, hva er feil med HTML'en min? - Jeg har lært meg HTML og basic css though... btw: Jeg fant ut av det selv... Oppdaterer siden når jeg gidder (holder på og legge inn alt jeg skal ha) fikset litt på kodene også da... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 var faktisk ikke SÅ ille, men prøv å valider den! man skal for eksempel ikke bruke store bokstaver, og tror ikke du hadde trengt 6 td, for å vise linker, de kunne du bare lagt etter hverandre! (y) og ting som bakgrunnsfarge og bakgrunnsbiler setter man i css! btw(behind the wall): hva var problemet? kan hende flere sitter med samme problem, og da kan dette være løsningen! Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) btw(behind the wall): hva var problemet?kan hende flere sitter med samme problem, og da kan dette være løsningen! problemet... det fjernet vi - tok vekk scroll... btw: bakgrunnen la jeg inn i "index" pga. jeg bruker samme css. fil på alt... Er bare inex jeg skal ha bakgrunn på. Har foresten updatet litt nå... leif.. Endret 14. desember 2004 av Dasse Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Det at bakgrunnen kun skal være med i indexfilen løser du lett ved hjelp av en egen div-tag som du kun bruker i indexfilen Lenke til kommentar
Jonime Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 var faktisk ikke SÅ ille,men prøv å valider den! man skal for eksempel ikke bruke store bokstaver, og tror ikke du hadde trengt 6 td, for å vise linker, de kunne du bare lagt etter hverandre! (y) og ting som bakgrunnsfarge og bakgrunnsbiler setter man i css! btw(behind the wall): hva var problemet? kan hende flere sitter med samme problem, og da kan dette være løsningen! hvorfor skal man ikke bruke store bokstaver på html taggene??? om programmet du bruker lager store bokstaver er det ikke no vits å gjøre om det.. store og små bokstaver i taggene gjør da ikke no forskjell. og om han vil bruke td for å lage menyer trenger ikke du å bry deg me det. det er jo tross alt han som bestemmer hvordan han vil lage den, samt det at om han tar bg og bgbilde i html i stedenfor css betyr ikke det at han ikke kan html og css. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Jonime: takk - Men har lagt inn bgcolor i css alerede... Vaildert siden osv... enseste jeg ikke fikk til (med en gang) var å legge menyen min inn i samme "TD"... Og som alle vet... store og små bokstaver i HTML-tags har ingen betydning Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 bruker man xhtml har det ALL betydning, og det er god kodestil å bruke små synes nå jeg og da er du litt fremtidsrettet! btw: bgcolor finnes ikke i css .\ Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 btw: bgcolor finnes ikke i css .\ background-color:#FFS; Men det har jo samme betydning... (bare "skrevet" i css) btw: lager ny webside - igjen... Noen som har en idé? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Rene pene farger. Bruk Colormatch! (må åpnes i IE, tyvärr) Lenke til kommentar
Jonime Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Den var da ganske smart den Ingardj, men jeg bruker Avant Browser og den fungerer helt fint. orsus: Er ikke alle som har vært borti xhtml heller da. Og du må da vel klare å skjønne det at bgcolor er en forkotelse??? Har du ikke drevet me html?? Lenke til kommentar
Hønsi Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) i css dokumentet BODY { overflow:hidden; /*get rid of scroll bars in IE */ } for å fjerne scrollbaren og body { scrollbar-face-color:#C1D5ED; scrollbar-arrow-color:#000000; scrollbar-track-color:#E8EFF9; scrollbar-shadow-color:#6761D9; scrollbar-highlight-color:#6761D9; scrollbar-3dlight-color:#555555; scrollbar-darkshadow-Color:#000000; } for å farge scollbaren i farger som du velger. Endret 15. desember 2004 av Hønsi Lenke til kommentar
Shaggy Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Rene pene farger. Bruk Colormatch! (må åpnes i IE, tyvärr) Tull og tøys. Funker fjell i Opera... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Rene pene farger. Bruk Colormatch! (må åpnes i IE, tyvärr) Tull og tøys. Funker fjell i Opera... Ja, men hvem bruker egentlig Opera? (btw, ikke svar) Scrollbar-duttene er ikke støttet i ordentlige nettlesere (sist jeg sjekket). Lenke til kommentar
Shaggy Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Finn deg noe annet å gjøre enn å prøve å disse Opera. Det er nyttesløst, du finner ikke noe å ta den på likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå