wirrumsen Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg vurderer nå å skaffe meg en blitz til kameraet. Er det noen som har kameraet og har gått til anskaffelse av ekstrablitzen? Hvilken? Fungerer den bra? Fornøyd? Kom med erfaringer og anbefalinger. Ser at det er to ulike blitzer fra Sony: HVL-F32X HVL-F1000 Lenke til kommentar
F828 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Har faktisk begge blitsene. Kjøpte først 1000-blitsen, men ville ha en som er kraftigere og mer intelligent. 32X justerer lysmengden automatisk, og bildene blir mye bedre. Bakdelen med 32X, er at den trenger lenger tid før den er klar til neste skudd. F828 Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Takker for svar :-) Snakk om mye tid før den er klar til neste skudd? Manuelle innstillingsmuligheter på 1000-blitsen? Lenke til kommentar
F828 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Fl1000 blitsen har ingen instillinger... men den er megakjapp til neste skudd. 32X trenger fra 0,5 sec til 5-6 sec før den er klar, alt etter hvor mye "power" den har brukt på skuddet før.... Og man merker også en merkbar nedgang i power når batteriene har vært i bruk en del skudd. Men som sagt blir bildekvaliteten veldig mye bedre. Det jeg gjør når jeg bruker 1000-blitsen, er å dekke den til med noe matpapir så lyset blir litt mykere. Da er den slettes ikke så ille Iom at jeg faktisk har begge to, så er det vanskelig for meg å råde deg til f1000-blitsen. Jeg bruker mest 32èrn pga. kvaliteten på bildene. Men om du er på fest eller skal ta masse bilder i full fart, duger jo den innebygde ganske bra også egentlig. Så mitt råd, etter 1 år med begge blitsene, er nok at du bør gå for den 32x-blitsen. Den er megabra. F828 Endret 14. desember 2004 av F828 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå