Gå til innhold

til alle som lurer på om psu'en holder!

Deadringer

Anbefalte innlegg

til alle dere på forumet som spør om psuen deres holder til alt fra 9800pro/6600gt til x800xt pe/6800u

hvis ikke du er extremt uheldig så holder en på mellom 250w og 300w(hvis man ikke har pc'en spekka med 4cdrommer 2 floppyr osv da) alle ATI kortene som har kommet ut! ATI kortene bruker mindre strøm og utvikler mindre varme enn nVidia sine!

skal du kjøpe et nyere nVidia kort som 6800le til 6800u(er ikke sikker på strømforbruken til 6600gt) så burde man minimum ha 350 men helst en på 380w eller 400w

håper denne posten hindrer folk i å adde 10 psu spørsmåls poster om dagen!!!

det er greit at folk spør om psu'er på denne posten, så lenge de ikke lager 10 egene poster!

har jeg skrivd noe feil her, helst rett meg!

edit: glemte å nevne: for at disse psuene skal holde må det være bra merker hvor feks 360w faktsik er 360w og ikke 320w el no sånt. altså hold dere unna merker som gir feil info om hvor mange watt psuen virklig er!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en athlon xp 2600+

og 2x512 brikker

1 hd og en dvd cd rw combo.+ 2 vifter og en floppy.

har en 300w psu. tror du det holder til et 6600gt. i følge Power Wattage Calculator så står det at jeg må ha minimum 300w. dette er med et 6800 som suger litt mer strømm en 6600gt.

tror du det holder med min 300watt psu(det er en standar som fulgte med kabinette) ?

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

hehe, nei sant det, men jeg er ikke noe fantom på psu produsenter veit bare at noen er bedre enn andre. hvilke som informerer riktig og ikke kan jo dere som har peil skrive inn her!

men hvis man tenker ut fra psu'er hvor 350w virklig er 350w så kan man gå etter det jeg har skrivd på starten av posten!

Lenke til kommentar
jeg har en athlon xp 2600+

og 2x512 brikker

1 hd og en dvd cd rw combo.+ 2 vifter og en floppy.

har en 300w psu. tror du det holder til et 6600gt. i følge Power Wattage Calculator så står det at jeg må ha minimum 300w. dette er med et 6800 som suger litt mer strømm en 6600gt.

tror du det holder med min 300watt psu(det er en standar som fulgte med kabinette) ?

6600GT kan jeg ikke tenke meg at det blir noe problemer med. Hvis PSU har brukbare specs. vil det høyst sansynlig også gå bra med et 6800GT.

Viser forøvrig til tråden: POV 6800GT. Holder 300W ? hvor jeg spurte om noe av det samme når jeg kjøpte skjermkort.

Jeg kjører nå altså 6800GT på en 300W Zalman PSU (som gir 15A på 12V). Dette har fungert helt problemfritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...