RS2000 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hei. Jeg har funnet fram et par gamle album som skal skannes. Det er bare sort-hvitt bilder, og jeg lurer på om det er en mulighet for å gi de farger. "Fargelegge" på en måte. Har Paint Shop Pro 8 og Photoshop CS. Takker for tips. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Ja det er fullt mulig, men det er ikke enkelt om du vil ha et godt resultat. Vil foreslå du slår fra deg evt planer om noe slikt, legg heller på en duotone for å få litt mere varme i bildene. Lenke til kommentar
jh67 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg har fargelagt flere sort/hvid billeder i photoshop 7, men det ER en langsom forsigtig proces. De fleste bilder vil efter en "light" fargelægning, stadig have en sort/hvid glow, da der kan mangle "depth" i sort/hvide billeder, og shadows er svære at fargelægge korrekt. man arbeider i mange layers,.. men skal også passe på ikke at fargelægge for hårdt, da billedet så vil komme til at se kunstigt/artificiel/not realistic ut. har vedhæftet et lettere colourized billede vh Jan Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Eg prøvde det der ein gong med Gimp. Fann ein tutorial som eg òg linkar til i posten. Ta ein titt her du; http://forum.akam.no/index.php?showtopic=295473 -- Eg ser no at biletet er litt feil nokre plassar, - ho er veldig gul jenta - men er typisk sånne gamle bilete å vere feil i fargane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå