Gå til innhold

Passord


Anbefalte innlegg

/borre

 

Det er bra du arrester meg, for jeg er helt på villspor her, man vil ikke få hindret brukere i å gå inn i bios med dette. Man krypterer bare deler eller hele harddisken med det, noe som skal gjøre at brukere uten kjennskap til passordet ikke skal ha mulighet til å få tak i data'ene på disken (man kan formatere hele disken og bruke den uten krypteringsprogrammet igjen).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kryptering av data er jo bra. F-Secure skriver om filene til sexpix_01.FFF , sexpix_02.FFF osv...

 

Men du kan jo like godt lage en "pakke" som WinZip med mine_ubetalte_regninger.FFF

 

Har ikke bruk for å kryptere disken noen. Er det noe spes. kjør en PCMCIA harddisk på 60GB å ta denne med deg i skjortelomma :grin:

Lenke til kommentar

tenkte å teste den passordgreia i bios siden jeg ikke trenger noe avansert noe. Skal bare hindre at søstera mi kommer inn på pcen. Men når jeg kommer inn og har så kan jeg bare velge avslutt med endringer, avslutt uten endringer og endre passord. Hva er galt?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 12:26, A|exander skrev:

Har noen av dere prøvd å sette skjermbeskytterpassord på i XP for så å trykke på "caps lock" tasten mens skjermbeskytteren går?


Prøv dette.


 

For oss som ikke har XP; hva skjer?

Fant ikke noe spesielt med Google heller...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 12:12, Viva skrev:

Bare tast passordet du vil ha, skrive 2 ganger , save + exit. så er du ferdig.


Kjører du WinXP kan du bare bruke passordet der..



 

Hva mener du med bare tast passordet du vil ha, skriv(e) 2 ganger? Hva skal man skrive 2 ganger?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 11:56, Nimda skrev:

...Men når jeg kommer inn og har så kan jeg bare velge avslutt med endringer, avslutt uten endringer og endre passord. Hva er galt?


 

Er det de eneste valgene du kan foreta i Bios? Har du "elkjip"-maskin eller?

 

Vel, du kan kanskje begynne med å velge "endre passord". Høres ikke det korrekt ut?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 10:16, Viva skrev:


Har du prøvd selv ??



 

En vanlig Windows 98 boot diskett funker _ikke_ med ntfs.. enkelt og greit.. eneste grunnen til at du har klart dette mot Win2k/xp/nt er hvis det har blitt kjørt Fat filsystem på harddisken der

 

 

 

_________________

SI korrekt my ass, det heter ikke mebibyte, det heter MB, megabyte!!!

 

[ Denne Melding var redigert av: DeejPhant på 2002-06-05 12:52 ]

Lenke til kommentar

En vanlig Windows 98 boot diskett funker _ikke_ med ntfs.. enkelt og greit.. eneste grunnen til at du har klart dette mot Win2k/xp/nt er hvis det har blitt kjørt Fat filsystem på harddisken der

 

Er ikke Win98 Boot Disk jeg snakker om... Boot diskett for XP!

 

Klikk på din datamaskin å velg "formater" diskett A:,

så formaterer du den til oppstartsdiskett....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 13:00, Viva skrev:


Er ikke Win98 Boot Disk jeg snakker om... Boot diskett for XP!


Klikk på din datamaskin å velg "formater" diskett A:,

så formaterer du den til oppstartsdiskett....



 

Det funker ikke med NTFS (nettop prøvd får å være sikker)...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 12:47, borre skrev:


Er det de eneste valgene du kan foreta i Bios? Har du "elkjip"-maskin eller?


Vel, du kan kanskje begynne med å velge "endre passord". Høres ikke det korrekt ut?



 

Har selvbygd maskin og bios skiten har fungert før. Har endra passord også til ingen nytte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...