Gå til innhold

Passord


Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg sånn at man må ha passord for å få strøm til pcen eller for å få tilgang på hd? En kompis av meg har det men han sa det bare var der da han fikk pcen (selvbygd). Den kommer opp før windows starter. Kanskje den er innebygget i bios llr no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du at man må ha passord før maskinen booter opp?

det gjøres ved at man lager user password i BIOS, så går man inn på advanced bios features eller noe i den duren og velger security option system. da må man skrive inn user passwordet hver gang før maskinen skal boote opp.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å sette passord for å skru på maskinen. Jeg har MSI K7T 266 Pro -hovedkort. Jeg stillte det inn i BIOS.

TIPS: IKKE velg passordet "på". Det er ikke lurt. selv om jeg skrev "på" startet ikke maskinen. Jeg måtte ordne en jumper slik at det ikke var tillatt å skru på maskin fra PS2-Tastatur.

Merk: Dette var ikke User Password eller Supervisor Password

Lenke til kommentar

Tosker!!

Bare sett passord i BIOS dere, jeg plukker ut batteriet å starter maskinen på nytt uten batteri. Setter batteriet inn igjen å starter maskinen uten passord.

 

Setter du passord i Windows kopierer jeg min egen WinLogon.exe fra disket over til din HDD fra DOS å logger på som administrator!

 

Nei, nei, nei....... du får låse harddisken inn i en datasafe om du vil ha den trygg!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-04 16:07, Viva skrev:


Setter du passord i Windows kopierer jeg min egen WinLogon.exe fra disket over til din HDD fra DOS å logger på som administrator!



 

Hvordan skal du få kopiert til et volum som bruker ntfs? Og passord fila til WinNt,Xp, 2k heter "sam"

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-04 16:11, DeejPhant skrev:

Quote:


Den 2002-06-04 16:07, Viva skrev:


Setter du passord i Windows kopierer jeg min egen WinLogon.exe fra disket over til din HDD fra DOS å logger på som administrator!



 

Hvordan skal du få kopiert til et volum som bruker ntfs? Og passord fila til WinNt,Xp, 2k heter "sam"

 

 

Jo det skal jeg fortelle, vi går ikke til passord men bytter ut den som logger på. Og den nye brukeren har ikke passord siden han er admin.

 

Last ned WinLogon.exe fra http://www.cracks.am - den ordner det! (har logga på xp med ntfs før på denne måten)

Lenke til kommentar

copy c:/windows/system32/winlogon.exe a:

del c:/windows/system32/winlogon.exe

så diskett b

copy a:winlogon.exe c:/windows/system32

 

når du er ferdig legger du pent tilbake diskett A

å sletter loggene for bruk.

 

Windows har jo en teit oppstartsdiskett som kan brukes også for å komme til dos. (i nødstilfelle)

 

Har du en laptop med USB-LinQ kabel kan du jo styre det derfra.

Lenke til kommentar

Først av alt: Passord SUGER uansett hvor bra det er og uansett hvilken applikasjon du putter den på!

 

BIOS: Dra ut batteriet i par minutter (sletter minnet) og voila! Ingen passord :grin:

 

SKjermbeskytter: Åpne C:WINDOWSSYSTEMUSER32.DDL filen i NotePad, finn Screensaver ved bruk av søk og les hex'en (må kunne litt kryptering kunnskap) og voila! Der står passordet

 

På alt det andre har vi sofware som kan løse problemet

 

Konklusjon:

Ikke stol på passord, de er lett å komme gjennom og ikke trygg å bruke

 

Hilsen In-Zane

Lenke til kommentar

Skal du være noelunde sikker på at andre ikke kommer inn på pc'en din er vel ett diskkrypteringsprogram saken å installere.

 

Dette programmet spør om brukernavn og passord selv før du kommer inn i bios (iallefall de jeg har vært borti).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-04 16:41, Viva skrev:

copy c:/windows/system32/winlogon.exe a:


del c:/windows/system32/winlogon.exe

så diskett b

copy a:winlogon.exe c:/windows/system32


når du er ferdig legger du pent tilbake diskett A

å sletter loggene for bruk.


Windows har jo en teit oppstartsdiskett som kan brukes også for å komme til dos. (i nødstilfelle)


Har du en laptop med USB-LinQ kabel kan du jo styre det derfra.


 

Det funker ikke med ntfs, noe _alle_ som kjører WinNt/2k/xp burde kjøre...

Lenke til kommentar

Quote:


Dette programmet spør om brukernavn og passord selv før du kommer inn i bios


 

Har hørt om artificial intelligence, men ikke om noen programmer som kjører "før" BIOS. (den avlange firkanten med mange føtter som ligger i et hjørne av hovedkortet)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 10:08, ©-Man skrev:

Skal du være noelunde sikker på at andre ikke kommer inn på pc'en din er vel ett diskkrypteringsprogram saken å installere.


Dette programmet spør om brukernavn og passord selv før du kommer inn i bios (iallefall de jeg har vært borti).


 

Har du forslag til noen programmer?

Fordi jeg tviler sterkt på dette.

Et diskkrypteringsprogram må nødvendigvis (økonomisk sett) være innstallert på en harddisk --> man behøver ikke en harddisk i en pc for å aksessere bios. Det må isåfall være et bios-passord.

At man får spørsmål når harddisken blir aksessert, ser jeg ikke bort ifra nei.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 10:14, DeejPhant skrev:

Quote:


Den 2002-06-04 16:41, Viva skrev:

copy c:/windows/system32/winlogon.exe a:


del c:/windows/system32/winlogon.exe

så diskett b

copy a:winlogon.exe c:/windows/system32


når du er ferdig legger du pent tilbake diskett A

å sletter loggene for bruk.


Windows har jo en teit oppstartsdiskett som kan brukes også for å komme til dos. (i nødstilfelle)


Har du en laptop med USB-LinQ kabel kan du jo styre det derfra.


 

Det funker ikke med ntfs, noe _alle_ som kjører WinNt/2k/xp burde kjøre...

 

 

Har du prøvd selv ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...