Gå til innhold

Dell I8600 knirker ved lening av håndleddet på den

magnus85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et generelt problem med kabinettet til I8500/8600. Det er bare slik og skyldes et dårlifg gjennomført chassis etter min mening. Du kan bøte noe på dette ved å modde litt på kabinettet, gå inn på Notebook forums der ligger det en "chassis creek removal guide".(Nede akkurat for øyeblikket) Jeg syns ikke dette er så plagsomt at jeg gidder å gjøre noe med det. Det er en av de få svakhetene ved maskinen.

Lenke til kommentar
Silikonspray eller noe...Såpe/Zalo... egentlig hva som helst, men ikke olje da blir det verre..... :xmas:

Nei, nei, nei. Du begynner da ikke med noe slikt på chassiet til en laptop!

I modden på notebook forums ble det brukt teflontape, men dette er er ganske heavy operasjon. Et annet alternativt som er brukt er å bytte chassis til D800.

Du klarer sikkert å leve med litt squeek.

Lenke til kommentar
Et annet alternativt som er brukt er å bytte chassis til D800.

Går det bare å flytte innmaten over altså?

Er disse to maskinene så like. Hvorfor ikke da kjøpe D800 med en gang?

Jeg har bestilt meg en 8600C nå og begyner å lure på om ikke D88 hadde vert bedre...

Lenke til kommentar
Et annet alternativt som er brukt er å bytte chassis til D800.

Går det bare å flytte innmaten over altså?

Er disse to maskinene så like. Hvorfor ikke da kjøpe D800 med en gang?

Jeg har bestilt meg en 8600C nå og begyner å lure på om ikke D88 hadde vert bedre...

Nå er det nok ikke "bare" å flytte over innmaten, det er nokså omfattende operasjon. Men mulig er det ja, det er blitt gjort før, med nokså bra resultat.

Selvsagt kan du kjøpe en Latitude D800 eller en Precision M60.

Dette blir dyrere og du vil ikke få den samme rabatten som på inspiron serien. Latitude og Precision er laget utelukkende for bedriftsmarkedet og bærer preg av dette. Du får vel henholdsvis nVidia™ GeForce™ 5650 med 128MB og nVidia® Quadro™ FX Go1000 128MB som grafikkort til disse. Dette er vel først og fremst CAD/modelleringskort, men duger sikkert til spill også. Hadde jeg hatt råd kunne jeg selvsagt tenkt meg en M60, men man får hva man betaler for, kunne selvsagt også tenkt meg en IBM Thinkpad T42 til 45000, men så mye penger har jeg ikke.

I8600 er en meget god maskin, og dersom du ikke vil betale mye mer ville jeg gått for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...