Gå til innhold

Dummeste settning fra fantasi eller virkelighet!?

Kanetheheatsink

Anbefalte innlegg

Amerikanere er bare feite og dumme.

Spør du meg er det ikke amerikanerene som er dumme akkurat nå.

Ps. Hvor mange amerikanere kjenner du, sa du?

:!:

10 poeng til HalTan

Nei 10 poeng til Nicklas.

Sjekk RPP og se at jeg ikke er feit.

Les gjennom postene mine og bestem selv om jeg er dum (jeg er egentlig ganske sikker på at jeg ikke er under gjennomsnittsintelligens).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Amerikanere er bare feite og dumme.

Spør du meg er det ikke amerikanerene som er dumme akkurat nå.

Ps. Hvor mange amerikanere kjenner du, sa du?

Jeg er helt enig med deg, HalTan!

Selv om en kan begynne å lure til tider...

- Out of 56 questions that were asked across all countries surveyed, on average young Americans answered 23 questions correctly.

Despite the daily bombardment of news from the Middle East, Central Asia, and other world trouble spots, roughly 85 percent of young Americans could not find Afghanistan, Iraq, or Israel on a map, according to a new study.

• nearly 30 percent of those surveyed could not find the Pacific Ocean, the world’s largest body of water;

• more than half—56 percent—were unable to locate India, home to 17 percent of people on Earth; and

• only 19 percent could name four countries that officially acknowledge having nuclear weapons.

Bare 25% av amerikanerne visste at USA har en befolkning på mellom 150 millioner og 350 millioner.
3% av svenskene vet ikke hvor Sverige ligger på verdenskartet, mens 11% av amerikanerne vet ikke hvor USA ligger...

Husk at dette er en særdeles enkel test (jeg hadde skammet meg hvis jeg hadde hatt noen feil). Denne testen tar for seg bare 20 av spørsmålene.

Test deg selv!

Edit: USA er ikke alene om å ha en svært begrenset kunnskap om verden!

Endret av guezz
Lenke til kommentar
:ohmy:

Jeg skammer meg over store deler av menneskeheten. Alle som ikke klarer 20/20 på den testen er rett og slett dumme.

Hvor ligger sverige? Hvor ligger USA? :hmm:

Alle 56 spørsmålene (PDF-fil på 316kB)

Fikk minst 51 rette, men jeg ville ha trengt et kart foran meg for å mulighet til å finne noen av de europeiske landene (damn Øst-Europa!).

En trenger bare 42 rette for å få karakteren A! :roll:

Latterlig enkelt!

Edit:

Den hadde kanskje vært litt vanskelig hvis en var <13 år.

Endret av guezz
Lenke til kommentar
"....er varmane ovne ?"

..uh...noen på ungdomskolen som slet med stokking av ord..

Haha... måtte lese gjennom den to ganger før jeg så feilen :)

På videregående hadde vi en engelsklærer som jeg mistenkte for å være litt rotete... Hun var veldig bastant i sine påstander, og hun var nok en smule skrullete. Hun skulle forklare at "House of Lords revises bills", altså at de pene herrene i det britiske parlamentet (elns) reviderer lovforslag. Da sa hun (på en svært selvsikker og bestemt måte) at "... og de som sitter i House of Lords betaler regningene".

Hadde også ei engelsklærerinne på ungdomsskolen som var meggete... Hun hadde fått en 6'er på ungdsomsskolen eller noe sånt, og var derfor en guru i egne øyne. En dag var jeg uenig i måten hun bøyde et ord på, og da skulle hun drite meg ut siden jeg var så dum og trodde det var sånn og sånn. Når jeg slo opp i boka, og viste henne at jeg hadde rett, begynner hun å beklage seg over at det amerikanske språket hadde ødelagt det engelske, og at det ikke var slik da hun var yngre osv osv (husker ikke ordet, men mener at det IKKE var forandret av amerikansk, samt at boken vi brukte lærte oss "gamle" engelske ord)...

Lenke til kommentar
Latterlig enkelt!

Du sa det. Fikk selvsagt 20 av 20, den på 56 gidder jeg ikke. Men dersom det går i det samme, skulle det ikke være noe problem å få minst 50 poeng.

Så dog på oversikten over de forskjellige landene etter de 20 spørsmålene. USA kom rimelig dårlig ut, men jeg mener at Mexico er enda verre. Bare se selv!

Lenke til kommentar
"....er varmane ovne ?"

..uh...noen  på ungdomskolen som slet med stokking av ord..

Haha... måtte lese gjennom den to ganger før jeg så feilen :)

På videregående hadde vi en engelsklærer som jeg mistenkte for å være litt rotete... Hun var veldig bastant i sine påstander, og hun var nok en smule skrullete. Hun skulle forklare at "House of Lords revises bills", altså at de pene herrene i det britiske parlamentet (elns) reviderer lovforslag. Da sa hun (på en svært selvsikker og bestemt måte) at "... og de som sitter i House of Lords betaler regningene".

Hadde også ei engelsklærerinne på ungdomsskolen som var meggete... Hun hadde fått en 6'er på ungdsomsskolen eller noe sånt, og var derfor en guru i egne øyne. En dag var jeg uenig i måten hun bøyde et ord på, og da skulle hun drite meg ut siden jeg var så dum og trodde det var sånn og sånn. Når jeg slo opp i boka, og viste henne at jeg hadde rett, begynner hun å beklage seg over at det amerikanske språket hadde ødelagt det engelske, og at det ikke var slik da hun var yngre osv osv (husker ikke ordet, men mener at det IKKE var forandret av amerikansk, samt at boken vi brukte lærte oss "gamle" engelske ord)...

En vikar vi hadde på ungd.skolen presterte å si at det het "I am going to the London" og "To be curiosity" :ermm:

Selv ikke ordboka kunne overbevise henne.

Lenke til kommentar

Jeg svarte feil på spørsmålet om El Niño og spørsmålet om verdens største religion.

Dvs 18 av 20. Fornøyd med det, tipper at minst 50%av norges befolkning ville svart feil på de to spørsmålene :)

Men dette er jo unektelig off-topic så kanskje jeg skal sette en strek?

----------strek------------- :)

Endret av svamp
Lenke til kommentar
Jeg spurte ei av veninnene mine om hva de de japanske hovedøyene hette. Viste at den ene var Hokkaido, men ikke den andre.

Hun: "Er dette et lurespørsmål? Japan er da ikke ei øy!"

Dette er faktisk sant.

Å gud.

Lenke til kommentar

"we take your bags and send them in all directions."

skilt på en eller annen asiatisk flyplass. Tror de egentlig mente at de sender hvorsomhelst og ikke "overalt" slik det kan tolkes.

edit: småfeil

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...