Wishmaster-KK Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Noen her som har Promise Raid TX2000 kortet sammens med en Adaptec SCSI 19160 kort, problemet mitt er at de to nekter å samarbeide, så jeg får kun brukt det ene kortet.. Har en Adaptec 1200 a raid kontroller med 4x120 GB disker og den fungerer perfekt med begge de overnevnte. Hvis jeg skal kunne bruke scsi, så må scsi kortet være øverst, og Promsie kortet som #2, men da vil den ikke finne diskene, siden scsi'en kommer opp med sin bios først, og gir en blank f..n i Promise kortet Setter jeg promise kortet som #1 så vil han ikke boote SCSI kortet som er #2, og jeg får en feil om at boot harddisken ikke finnes. Jeg har prøvd å reinstaller OS'en men den vil ikke installere seg på scsi, vil ha promise som først, og der VIL jeg ikke ha OS.. noen som har en annen ATA 133 raid kort å anbefale ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 har du sett i bios om du kan velge oppstart rekke følgen på de to kontroller kortene,eller om du har irq konlikt. Kjetil Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 blir det ikkje krøll når man har 2 sånne kort da? prøv med ide raiden lengre nede... vis f.eks pci 1 og 2 deler irq Lenke til kommentar
Wishmaster-KK Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 Hmm, nei, biosen har ikke en mulighet å velge hvilken kort jeg vil boote ifra, har en Award bios på en Abit VP6 hovedkort. Jeg fikk nå alt til å kjøre til slutt, men måtte bruke en vanlig 40gb ide som os-boot disk, surt å miste scsi disken. Men nå funker alle kortene som dem vil, Promise vet at det er et problem med scsi kort sammen med de kortene, så det er ikke mulighet å få til uten at hovedkort bios støtter Phoenix-Xboot, noe som mitt HK ikke gjør.. Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Har hatt et lignende problem som deg. Det løste seg vet at jeg flytta scsi kortet til en annen PCI slot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå