hans A Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Skal overfører mange CD-audio album over til DVD-MP3. Men jeg er usikker på hvilket komprimeringsformat av mp3 jeg skal bruke. Den vil bli avspillt på min DVD spiller. (Ekstern DVD spiller koblet til TV/forsterker) Blir å bruke Nero til brenning. Lenke til kommentar
Norne Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei, ta en titt på nettet etter stikkordene LAME, CDEx, EAC og les litt. Dersom du med format mener bitrate, er det neppe noen vei utenom å lytte seg frem til hvilken bitrate som er den laveste du finner akseptabel. For det bruk du skisserer, ser det ellers ikke ut til at lagringsplass er en knapp ressurs (DVD er litt annerledes i så måte en din gjennomsnittlige 1Gb DAP) - da ville jeg vurdert å fleske til med 320 kbps eller tilsvarende. HM Lenke til kommentar
hans A Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg har prøvd å lytte men klarer ikke å finne noe forskjell på bitraten, når det er rippet fra vanlig audio-CD. Som du sikkert vet har ikke vanlig musikk CD'er verdens beste lydkvalitet. Men det jeg lurer på er om vanlig MP3 spillere (DVD med MP3) klarer alle forskjellige bitratene, eller om det bare er MP3 via PC som takler det. Lenke til kommentar
Norne Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Men det jeg lurer på er om vanlig MP3 spillere (DVD med MP3) klarer alle forskjellige bitratene, eller om det bare er MP3 via PC som takler det. Hm, jeg har ingen peiling på variasjoner blant DVD-spillere ifht bitrater og mp3. Men all den tid mange av dagens portable mp3-spillere takler 320 kbps, ville jeg vært skuffet om jeg hadde en DVD-spiller som ikke taklet dette. Dette bør stå i manualen som følger med - du kan til og med prøve HM Lenke til kommentar
hans A Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Står desverre ingenting om bitrate i manualene. MP3 er kort og godt MP3. Har bare testet opp til 128kb på spillerne mine. Har bare Nero Trial. (Og den har expired) Så jeg må finne et annet program å bruke. Eller kjøpe Nero. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå