Gå til innhold

mest krevende spill? - hardware -wise...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-04 14:47, zappy skrev:

Tror Dungeon Siege er noe av det mest krevende... ikke fordi grafikken er så ekstrem, men fordi man ALDRI loader, noe som krever sinnsykt med power. Dårlig for alle under 1400 Mhz... (bortimot)

:smile:

jeg tenkte mer på "hvilket spill krever mest av hw for å kjøre glatt.." :wink:

Lenke til kommentar

Nei, begge de er underlegne Q3

Fyr opp Q3 med MAX detail, med ALT på i 1280x1204 på et fint brett, f.eks Castle Brettet i Rocket Arena.

Da skjønner du hva jeg mener.

Max Payne har da ikke så enormt bra grafikk, Jedi Knight 2 når ikke opp til originalen duh..

Lenke til kommentar

Morrowind er faktiskt det eneste spillet jeg ikke klarer å kjøre glatt av dem som har blitt nevnt på denne siden. Kjører for øvrig Codecreatures benchmark omtrent flytende på rundt 30fps, så hardwaren min er det ingen problem med.

Vet ikke hva som begrenser ytelsen min i morrowind.. har prøvd bortimot alt jeg kommer på og klarer ikke å dra spillet med veiw distance på max i høy oppløysning.

Bug?

Kjører for øvrig også GTA3(som nevnt som et av de mest krevende) på 1600x1200x32 glatt i quincunx antialiasing.

Lenke til kommentar

delta force 2 er vel et gammelt spill, men det krever ihvertfall en kraftig maskin! På en av mine maskiner, en p3 500 hakker det kraftig.. iforhold så flyer delta force landwarrior lett.. tyder vel på at df2 er forholdsvis dårlig laget.. den vector grafikken krever sitt..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-04 23:23, aurstad skrev:

delta force 2 er vel et gammelt spill, men det krever ihvertfall en kraftig maskin! På en av mine maskiner, en p3 500 hakker det kraftig.. iforhold så flyer delta force landwarrior lett.. tyder vel på at df2 er forholdsvis dårlig laget.. den vector grafikken krever sitt..

Samme her, husker hvor digg det var da jeg fikk Deltaforce landwarrior. Trodde den skulle kreve mye mer, er jo vanligvis sånn når det kommer en ny versjon, men her var stikk motsatt. Grunnen til at II'ern var så treig kommer av grafikkmotoren de har brukt, som bruker voxel-grafikk som dermed ikke utnyttet 3d-kortet (hvis man hadde det). Få spill bruker voxel-grafikk lenger pga. at nye 3d-kort er så kraftige. F.eks brukte vel Outcast voxel (og man hadde ingen bruk for 3d-kort, bare kjapp CPU som hjalp), mens Outcast 2 brukte "vanlig" polygon-grafikk.

Lenke til kommentar

TES3: Morrowind helt klart!

Det er det eneste spillet som har antydning til hakking, og har da til og med skrudd ned endel på grafikken, så får jeg litt dårlig fps i de største byene, innendørs er det smooth derimot. (xp1600+, gf3ti200, 512 ddr)

GTA3, Jedi Knight2 osv er silkeglatt i forhold :smile:

Bruker frame limiter på GTA3 så det ikke blir rart, men da flyter alt ok (ser ut som speed'n på spillet blir litt rar ellers).

Commanche 4 var heller ikke noe problem.

Quake3? Det kunne jeg jo kjøre på max detail på gf2mx/800mhz spillbart.

Har ikke prøvd aquanox / dungeonsiege derimot.

DeltaForce2 har jeg prøvd, den var litt jaggy på en 800mhz, vet ikke hvordan den er på denne, men tipper den går treigt på enhver pc. Den er derimot spillbar på en 400mhz (såvidt), så kan ikke si at den krever mest kanskje?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-05 00:59, Tåka skrev:

Har noe fått Ultima IX til å IKKE HAKKE??? Eneste spillet jeg har som hakker på full guffe på graikken og detaljer!

Ja, kan ikke si at Ultima 9 hakker mer nå nei. Men hovedgrunnen til at det hakket i sin tid er jo at de idiotene som lagde spillet ikke kunne programmere. Men så gikk de konk også da så... :razz:

Commance 4 er vel det spillet som er i salg idag som krever mest av maskinen.

Den som påstår at Q3 med maks detaljer er mer krevende enn Jedi Knight 2 bør gjøre leksa si om igjen. JK2 bruker en forbedret Q3 grafikkmotor som bruker flere avanserte funksjoner enn orginalen. Ergo MÅ JK2 være mer krevende enn Q3. Jeg får vesentlig høyere fps i Q3 på "samme" innstillinger som i JK2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...