Gå til innhold

Godt skjermkort eller?

Anbefalte innlegg

Hei. Planlegger kjøp av pc på internett, men jeg har ikke så god peiling på skjermkort. På pyton.no har jeg bygd opp en pc og satt inn dette kortet av økonomiske grunner: Sparkle nVIDIA FX5700LE 256MB SP-8836LE-DV-256 8XAGP VIVO.

Jeg har oppgitt et veldig langt navn.Det kan godt hende at deler av navnet er et slags varenummer.Som sagt har jeg ikke peiling på skjermkort. Jeg har bare hørt at 256MB, visstnok skal være bedre enn 128. ;)

Pc`en planlegger jeg bare til å bruke på spill og nedlastninger, og den bør kunne takle dagens toppspill på en grei måte..

Spørsmålet mitt er om dette skjemkortet er bra nok, eller om det er andre skjermkort i samme prisklasse som er bedre?

Håper på svar. Påforhånd takk for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
de har så lite skjermkort på pyton.no så det kortet er det beste AGP kortet de har i din pris klasse. jeg vile heller handle hos komplett. de har mye støre utvalg. det kortet du har valgt har vivo det betyr video in og video ut.

jepp, best å handle hos en av de litt mer "kjente" nettbutikkene, god service og gode priser :)

Lenke til kommentar
Jeg har oppgitt et veldig langt navn.Det kan godt hende at deler av navnet er et slags varenummer.Som sagt har jeg ikke peiling på skjermkort. Jeg har bare hørt at 256MB, visstnok skal være bedre enn 128.

er kje heilt stabil på å quote:P men de skjønar vel kva eg meinar. Nei 128 mb minne er ikkje betre enn 256 mb på eit så dårlig skjermkort. Du vil ikkje ha noko nytte av 256 mb minne før du får eit 9800xt eller betre. Du vil bare betala meir og ikkje få noko meir ytelse i det heila. skal du kjøpa nytt skjermkort så er 6600gt som LenniZ sa ganske bra valg;)

Lenke til kommentar

Dersom du absolutt må ha et nVidia skjermkort, så bør du satse på et FX5900XT-kort. Ellers så er 9800 Pro bra, og selvsagt 6xxx-serien til nVidia og X800-serien til ATi.

Når du starter en slik tråd, så må vi som skal svare få vite hva slags spill det skal brukes til (de nyeste...), og hvor mye penger du er villig til å avse. Jo mer penger du bruker, jo bedre skjermkort får du, opp til et visst punkt. For alle toppkortene må man betale ekstra for den ekstra ytelsen.

Ingen av de skjermkortene du har foreslått er særlig populære hos medlemmene av dette forumet, for å si det slik... :no:

Lenke til kommentar

Du bør satse på et NVIDIA GeForce 6600GT. Det er vel det samme hvilket merke du velger for øvrig.

Det er ingen grunn til å velge 9800 Pro, og i alle fall ikke FX5900XT, ettersom begge kortene yter dårligere enn 6600GT til noenlunde lik pris.

Problemet er at det er vanskelig å få tak i 6600GT nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...