Gå til innhold

PC2700 ram fra Komplett Web

DuraN

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en PC2700 256MB rambrikke til Komplett data for litt under en måned siden, da jeg hadde hørt at det var TwinMOS og at de var bra å overklokke.Og ganske riktig fikk jeg en TwinMOS! Jeg jubla jo høyt, helt til jeg skulle teste den. Den nektet å kjøre høyere enn 150 mhz stabilt uansett innstillinger! Prøvde også forskjellige BIOS- versjoner(Jeg vet at hovedkortet takler over 200 mhz fsb, da jeg har kjørt dette med 3/4 ramdivider)Jeg ble litt sjokkert, men summet meg, satte på TT Mem Cooling Kit, og testa enda mer. Prøvde Burn In-metoden som de bruker på Samsung-brikker.Nix Prix.

Jeg skrev mail til dem at den ikke fungerte på 166mhz, jeg hadde jo prøvd alt, mem cooling kit blant annet. Når jeg satte på det, tok jeg av klistremerket. Det stod ikke noe på det(på Apacer merkene står det at hvis du fjerner det bryter du garantien). Jeg fortalte dette til Komplett, og fikk dette i svar:

Hei.

Hvis du har fjernet denne lappen er desverre garantien utgått på denne. Vi kan desverre ikke ta inn denne brikken og gi deg pengene tilbake når denne er blitt fjernet. Beklager men vi kan ikke selge denne som ny og da er det ikke mulig får oss å ta denne inn.

Mvh

KG

Dette vil altså si at Komplett hadde tenkt å selge en brukt og ikke fungerende brikke på nytt som ny, under samme navn som jeg kjøpte den. DETTE ER JO HÅRREISENDE! Neste gang du/dere/whatever kjøper ram hos Komplett, kan du altså risikere å få en brukt og ikke fungerende brikke. Jeg skal iallefall slutte å handle der!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte 2x256Mb PC2700 TwinMOS minne hos Komplett for en stund tilbake. Det er jeg MEGET godt fornøyd med for de er produsert med Samsung brikker som i andre tester har klart 190+Mhz fsb på cas2. Jeg har selv kjørt maskinen min på 181Mhz fsb rimelig stabilt på cas2.0turbo. Maskinen kræsjet vel og merke i 3DMark2k1SE men det gjør den fortsatt (163Mhz fsb). Så jeg mistenker at nForce brikkesettet eller grafikkortet mitt er synderen. Men jeg har ikke hatt tid til å sjekke noe mer. Athlon XP prosessoren er ulåst så den er ikke overklokket så alvorlig mye. :razz: En dag jeg har god tid skal jeg kjøre prosessoren på en lav multiplier, grafikkortet på standard hastighet og 181Mhz fsb igjen for å se om minnet funker stabilt.

Problemet med TwinMOS er at de produserer minnebrikker med "tilfeldige" brikker fra diverse produsenter. Jeg har kjøpt TwinMOS flere ganger (vanlig PC133 og PC2100) før og jeg har sett Mosel og Winbond brikker på de tidligere. Jeg har også lest en PC2700 test hvor det satt Winbond brikker på TwinMOS minnet. Jeg ble meget positivt overrasket da de minnebrikkene jeg kjøpte var produsert med Samsung sine "super" brikker.

I den testen jeg så med Winbond basert PC2700 TwinMOS minne så ville de såvidt kjøre 166Mhz fsb med cas2.5. Du kan finne link til testen på http://www.nvnews.net men Tele2 drittinterenetten har feil på DNS'en nå så jeg får ikke hentet den linken direkte. (Får ikke kontakt med http://www.nvnews.net i det hele tatt).

Det er allikevel veldig "urutinert" å pelle av klistremerkene på minnet før du veit at det funker som det skal. Det er akkurat som Komplett sier, garantien er like borte som det klistremerkene. :sad:

Og det minnet blir nok ikke solgt pånytt uten at det er testet. Men den formuleringen i mailen fra Komplett er ikke bra det er jeg helt enig i.

Du har forhåpentligvis lært at det er fornuftig å sjekke at ting funker som det skal før du kaster garantien ut av vinduet for å overklokke dritten ut av det. :razz:

Som sagt før: Det koster å være kar. :lol:

Lenke til kommentar

Som jeg skreiv, jeg tok av merkene for å sette på TT Mem Cooling Kit, som et siste desperat forsøk på å få brikken stabil iallefall på 166 mhz. Men den gang ei. Det er forresten Winbond-chips på brikken.

Fattern kjøpte Samsung til meg likevel, så det har ikke noe å si. Får prøve å selge den til noen andre :smile:

Hva har det å si at merkene er tatt av da ? Det burde jo stå på merkene at hvis du fjerner dem, så brytes garantien. Det har gjort det på alle de andre rambrikkene jeg har hatt/sett.

Lenke til kommentar

hvis det ikke står på klistrelappene at garantien utgår hvis du tar dem av, så gjør du heller ikke det... hvis du har kjøpt 166 mhz ram og den ikke går høyere enn 150 mhz så er det feil på ram'n og du har KRAV på å bytte den. bare vær sikker på at det ikke er noe spesiellt med ditt oppsett som gjør at ram'n ikke går på høyere enn 150 mhz.

Lenke til kommentar

Har selv en Twinmos PC2700 512MB CAS2.5 brikke. HK kjører på en FSB på 149, mens minnet kjører på 186MHz DDR(372MHz)og CAS 2.0 uten problemer. Dette syns jeg er aksebtabelt. Kjøpte brikken hos Komplott.

Når du sier at du ikke får brikken til å gå på 150MHz FSB, har du da CPU/RAM ratio på 1/1 eller 4/5 ? Slik mitt HK er så vil minnet gå på 188MHz når FSB er 150. (Men hos meg streiker ett eller annet på den FSB).

[ Denne Melding var redigert av: Daywalker på 2002-06-04 13:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-04 11:52, DuraN skrev:

Som jeg skreiv, jeg tok av merkene for å sette på TT Mem Cooling Kit, som et siste desperat forsøk på å få brikken stabil iallefall på 166 mhz. Men den gang ei. Det er forresten Winbond-chips på brikken.

Fattern kjøpte Samsung til meg likevel, så det har ikke noe å si. Får prøve å selge den til noen andre :smile:

Hva har det å si at merkene er tatt av da ? Det burde jo stå på merkene at hvis du fjerner dem, så brytes garantien. Det har gjort det på alle de andre rambrikkene jeg har hatt/sett.

Poenget mitt var at du setter ikke på minnekjølere for å få et produkt til å funke på standard hastigheten. :smile: Først prøver du om det funker på standard hastigheten. Gjør det det så kan du sette på kjølerene for å overklokke. :grin:

Bra at pappa er kul da. Samsung sine brikker er ihvertfall veldig BRA!

Jeg har ikke lest klistrelappene på minnebrikkene mine så nøye, jeg bare veit at jeg enda har til gode å se en lapp som ikke sier at garantien er borte hvis de blir fjernet. Hvis det ikke stod på noen av lappene så er det heller merkelig. Men man skal se mye før øya detter ut.

Bra at du fikk deg noe minne som funker ihvertfall. :razz:

Lenke til kommentar

Ratio er 1/1 ja. Kjørte en stund med en ramdivider på 3/4,da kom jeg over 200 fsb stabilt. Men jeg fikk bedre ytelse på 166/166 med Apacer-brikken. Men jeg ville jo høyere :smile:

Jeg får høre hva de har å si, etter at jeg svarte mailen med en fake cc til TV2 Hjelper deg tilbyr de seg å ta imot rambrikken, og hvis en tekniker finner ut at det er noe galt med den, får de avgjøre om det er grunnlag for at jeg skal få pengene mine. Hvis det ikke er det, koster det meg 150 spenn :sad:

Jeg har rester av klistremerkene i søppelbøtta, jeg får lete etter dem. Æsj opphøyd i andre :smile:

Lenke til kommentar

ram og hd er jo merket med lapp: "fjernes denne, ryker garanti". det er standard. og ingen garanti -> ingen penger igjen.

regner med at komplett hadde hevet den ram-brikken din inn i "demovare"klassen sin, og ikke solgt den som "ny". vet ikke om det var fra den delen av komplett du handlet? du fikk dihvertfall brikken i posten, virket det som. ikke rart at den ikke funket som den skulle da. lav pris = dyr erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg har også den samma rambrikka fra komplett's webshop. Det er tilsammen tre klistremerker på den, ett merke med der det står TWINMOS PC2700, et der det står DDR CL2.5, og et litt større ett med en strekkode og beskjeden "WARRANTY VOID IF REMOVED".

Kanskje det var flere klistremerker enn de du fiska opp fra søplekassa igjen?

Twinmos brikka mi har også Winbond chiper, og den kjører stabilt på 188mhz@2,[email protected]

Lenke til kommentar

Jeg får lete litt mer, men hvis jeg finner det i perfekt tilstand setter jeg det på igjen. Bare så det skal være sagt :grin:

Jeg vil ikke ha betalt 800 spenn for en rambrikke som ikke klarer spesifisert hastighet. Det vil vel egentlig ingen. Jaja.

Lenke til kommentar

Da jeg tok ut rambrikken og tok av TT Cooling Kit, så jeg en hvit, avlang lappe som stod på en rambrikke. Jeg hadde ikke tatt av den med strek-koden! Dumme meg. Da blir vel saken en helt annen. Kan noen ta bilde av sin 256MB brikke med Winbond chips sånn at jeg kan sette på de to andre ?

Lenke til kommentar

Quote:

Hei.

Hvis du har fjernet denne lappen er desverre garantien utgått på denne. Vi kan desverre ikke ta inn denne brikken og gi deg pengene tilbake når denne er blitt fjernet. Beklager men vi kan ikke selge denne som ny og da er det ikke mulig får oss å ta denne inn.

Mvh

KG

Dette vil altså si at Komplett hadde tenkt å selge en brukt og ikke fungerende brikke på nytt som ny, under samme navn som jeg kjøpte den. DETTE ER JO HÅRREISENDE! Neste gang du/dere/whatever kjøper ram hos Komplett, kan du altså risikere å få en brukt og ikke fungerende brikke. Jeg skal iallefall slutte å handle der!

Heisan,

Dette betyr ikke at vi hadde tenkt å selge brikken som ny. Dette betyr at vi kan ikke ta i mot brikken din. Så lenge den er brukt og modifisert (ikke lengre ny) kan vi ikke gi deg pengene igjen for den og dermed ikke ta den inn igjen til oss, så dermed utgår problemstillingen. Et defekt produkt vil du alltid kunne returnere på garanti så lenge det ikke er modifisert på noe vis, og få penger eller ny vare igjen. Den defekte varen blir så alltid sendt til produsent hvor vi vi bytter på den samme garanti.

Hadde du derimot ønsket å returnere brikken på angrefrist, ubrukt, så ville vi tatt dem inn igjen og solgt den som nye dersom forseglingen ikke er åpnet, evt. kanskje som demovare dersom forseglingen er åpnet, men varen fungerer som normalt. Er varen uåpnet er den fortsatt som ny og regne.

Alt minne, og andre produkter for den saks skyld, som man finner på komplett.no er ubrukt og selges med sine fulle garantier.

Vi har en egen seksjon på web som heter "demovarer" dette er varer som har vært returnert på angrefrist, skadet embalasje, vært pakket ut å sett på internt av oss o.l. Disse selges til redusert pris, merket med de endringene som evt. er på varens tilstand, men selges fortsatt med garanti for Demovarer.

Beklager om du misforstod mail fra saksbehandler, men i og med at du hadde, som du selv tydelig gir utrykk for, tatt brikken i bruk, så er den brukt og kan selvsagt ikke selges som ny. Åpnet forsegling = brukt, og vil selvsagt aldri kunne selges som ny, eller forsøkes solgt som ny av oss.

Komplett.no Salg

[ Denne Melding var redigert av: Komplett.no Salg på 2002-06-07 16:31 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-07 16:28, Komplett.no Salg skrev:

Quote:

Hei.

Mvh

KG

Heisan,

Dette betyr ikke at vi hadde tenkt å selge brikken som ny. Dette betyr at vi kan ikke ta i mot brikken din. Så lenge den er brukt og modifisert (ikke lengre ny) kan vi ikke gi deg pengene igjen for den og dermed ikke ta den inn igjen til oss, så dermed utgår problemstillingen. Et defekt produkt vil du alltid kunne returnere på garanti så lenge det ikke er modifisert på noe vis, og få penger eller ny vare igjen. Den defekte varen blir så alltid sendt til produsent hvor vi vi bytter på den samme garanti.

Hadde du derimot ønsket å returnere brikken på angrefrist, ubrukt, så ville vi tatt dem inn igjen og solgt den som nye dersom forseglingen ikke er åpnet. Er varen uåpnet er den fortsatt som ny og regne.

Alle produkter man finner på komplett.no er ubrukt og selges med sine fulle garantier.

Men vi har en egen seksjon på web som heter "demovarer" dette er varer som har vært returnert på angrefrist, skadet embalasje, vært pakket ut å sett på internt av oss o.l. Disse selges til redusert pris, merket med de endringene som evt. er på varens tilstand, men selges fortsatt med garanti for Demovarer.

Beklager om du misforstod mail fra saksbehandler, men i og med at du hadde, som du selv tydelig gir utrykk for, tatt brikken i bruk og også modifisert den, så er den brukt og kan selvsagt ikke selges på nytt. Åpnet forsegling = brukt, og vil selvsagt aldri kunne selges som ny, eller forsøkes solgt på nytt av oss.

Komplett.no Salg

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Komplett.no Salg på 2002-06-07 16:31 ]</font>

Lenke til kommentar

Det burde vel stått på de klistremerkene at man ikke burde ta de av da... eller ? Fordi det klistremerket med Warranty Void if Removed har jeg jo ikke fjerna.. Jeg skjønner ikke problemet deres...Brikken er jo defekt, ikke fungerende, you name it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...