Gå til innhold

Lydkort og Windows liker ikke hverandre.

bleidd

Anbefalte innlegg

Sitter på en pc her, Dell Dimension 8100.

Lydkortet er et SB Live! Value.

Det installeres fint, Windows finner det og sier at alt fungerer. Jeg installerer driverne, og alt går bra.

Problemet er at Windows ikke greier å kommunisere med kortet, det sier bare at "ingen maskinvare for lyd er tilgjengelig" eller at "maskinvaren svarer ikke" når jeg prøver å spille av HVILKE som helst lyder.

Har prøvd et annet, lignende kort med sine drivere også, samt å flytte kortet mellom flere PCI-slotter.

Norsk Windows XP Home med SP1, også prøvd med SP2. Alle sikkerhetsoppdateringer.

Det ser virkelig ut som et softwareproblem, siden nytt kort og andre slotter gir nøyaktig de samme feilmeldingene.

Må det virkelig reinstalleres her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ehhm prøv og trykk på rollback driver da kommer den gamle driveren tilbake , eller ta og uinstaler den drivern du har nå og så last ned den nyeste drivern , hvis det ikke funker da så må du nok kanskje formater.

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar

Har prøvd med Windows' egne drivere, samt de fleste av Creative sine Soundblaster-drivere.

Lyden har ikke virket de siste månedene, og de som eier maskinen husker ikke hva de gjorde da lyden plutselig forsvant en dag (folk i 50-årene dette her).

Altså, maskinen finner kortet og gjenkjenner det, men jeg greier ikke "velge" det til å skulle brukes til noe som helst. Prøver jeg å spille av lyd, får jeg feilmelding som i første posten. ^^ Alt ser rett ut i BIOS, og det har jo fungert før :hmm:

(Ellers er det en P4 1,5GHz med 256MB RD-RAM, glemte vel å si det.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...