ViVentis Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg har et hovedkort, type Abit NF7. Når jeg starter opp windows kommer det gjerne noen bipelyder fra pc-speakeren, hva i all verden kommer det av, de kan også forekomme en sjelden gang ellers. Noen som har peiling på hva det kan være? hvordan jeg kan sjekke det osv? Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Seriøst? Hovedkort gir gjerne i fra seg et par lykkelige klynk etter P.O.S.T.. kanskje hvis du beskrev "problemet" litt bedre? Lenke til kommentar
Bazer_Punk Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Sjekk at kabler til viktige vifter (cpu, nb) sitter skikkelig i, er du komt så øangt så windows og fått litt varmgang i pc'n, sjekk om kjøleren til cpu er montert skikkelig. Har et Abit AI7 på min pc, og det gir fra seg noen seriøse ulyder vist noe av det over ikke stemmer.. Lenke til kommentar
moray Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Sakset fra: http://www.logan.eclipse.co.uk/abit_nf7_(s)_v2_0.htm Beep Codes for ABIT AWARD BIOS Motherboards No beep at all - this means your motherboard is dead, either due to a defective or underpowered power supply, poorly seated CPU or RAM, or a dead-on-arrival board One beep - board is working fine One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU 1 short(Beep) System booting is normally 2 short(Beep) CMOS setting error 1 long - 1 short(Beep) DRAM ERROR 1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error 1 long - 3 short(Beep) Keyboard Error 1 long - 9 short(Beep) ROM Error Long(Beep) continuous DRAM isn't inserted correctly Short(Beep) continuous POWER supply has a problem A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 /offtopic: skikkelig emnetittel er en fin ting... /ontopic: kan være alt mulig. ASUS har i hvertfall funnet en genial løsning på dette, nemlig en stemme som forteller alle feilmeldingene. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Fantastisk emnetittel, ViVentis... faktisk så bra at jeg belønner det med å stenge tråden . Er det virkelig så vanskelig å finne en beskrivende emnetittel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg