Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linux og Chello

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nok et Linux problem :p Har sett litt rundt, og er visst flere enn meg som har problemer med Linux og Chello bredbånd. Nettverkskortet er et integrert sis900 og driverene er riktige - selv om jeg ikke klarte å installere de nyeste (:

Uans., finner ikke nettet eller ruter (hvis jeg bruker den, noe jeg ikke gjør). Prøvd å endre proxy settings, men er nok ikke det ettersom jeg ikke engang får pinga proxy serveren.

Noen som har svar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du noen ip-adresse på linux-boxew da?

Testet å koble til en router for å sjekke om linux-maskinen får noen 192-ip av den?

Bytter du på å ha 2 maskiner på nett? Og er det slik at windowsmaskinen er den eneste som fungerer mens linux-boxen ikke fungerer?

Isåfall må modemet resettes når du bytter maskin. (Reboot ved å koble ut strømmen til modemet i 15 sek, er nemlig ikke nok å bare frigjøre ip-adressen manuelt når du bytter maskin.)

Lenke til kommentar
Fedora starter dhclient automatisk hvis nettverkskortet er konfigurert til å bruke DHCP. Hva skjer hvis du kjører "ifconfig -a"? Ser du eth0 der? Prøv "dmesg | grep eth0" også.

Ser eth0 etter jeg la til ethernet connection (eller så ble den lagt til automatisk). Og ja, dhclient kjører, så vet da pokker. Det som er rart er at driverene ser ut som om de er installert (har linux drivere fra SIS, men vet ikke hvordan jeg installerer dem - så noen som vet kan jeg kanskje prøve det).

Lenke til kommentar
Fikk ikke kjørt ifconfig? Gjerne skriv litt i detaljer hva du gjør. Antar du ikke var root, derfor lå ikke /sbin i PATH'en din. Prøv igjen.

Transmit timed out høres litt mistenksomt ut også.. Hvilken kjerne bruker du? "uname -a"

Sbin ligger der, men ikke default :p så kanskje det var feilen.. Skal prøve.

Kjerne:FC3, 2.6.9-1.667

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...