Gå til innhold

overheng i mysql tabell hva pokker er det?

Anbefalte innlegg

Bruker php myadmin og på tabell statestikken står det på noen tabeller at det er overheng på x antall bytes. Hvorfor? går ut ifra at det har med opsettet av tabellen, hvordan man lagrer dataene.. Når jeg går på optimiserer tabell så forsvinner det værtfall.. står med rød skrift , men antar at det ikke er spesielt farlig, uansett ekkelt med ting som står med rød skrift :D pleier vanligvis å være noe som er alvorlig galt da.. :(:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tjah.. Ikke alltid så lett å vite hva som ligger i de norske oversettelsene (og alle på et såpass 'høyt' teknisk nivå bør da for @£$@¤"¤ kunne bruke engelsk), men jeg regner med at det sikkert står for 'overhead'.

Akkurat her regner jeg med at det brukes i forbindelse med diskplass som er reservert men ikke i bruk.

I en database kommer sikkert dette først og fremst av fragmentering, pre-allokering, el.l. Altså at du reserverer litt mer plass enn nødvendig/lar området stå tomt ved sletting fordi det kan komme nye data som vil passe inn der, eller det ikke er verdt bryet å flytte masse data for å tette slike hull.

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...