Gå til innhold

Er dette normal temperatur?

Anbefalte innlegg

jeg har skaffet meg et MSI KT3 Ultra-ARU hovedkort og en AMD XP 1800+ CPU.

Temperaturen viser seg å være meget lav, så jeg lurer på om den er riktig?

CPU Temperatur : 37 (46)

Chassis : 32 (37)

max står i parantes.

jeg har et chieftec kabinett med 2 80mm vifter, og runde kabler slik at det er ryddig. CPU'en er ikke overklokket, og jeg har en EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager (28dB).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-03 20:06, GeeZuZz skrev:

Temperaturen viser seg å være meget lav, så jeg lurer på om den er riktig?

max står i parantes.

jeg har et chieftec kabinett med 2 80mm vifter, og runde kabler slik at det er ryddig. CPU'en er ikke overklokket, og jeg har en EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager (28dB).

hvorfor spør du om det er bra når du vet at det er bra?????

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 20:16, GeeZuZz skrev:

en tjommi påstår at hovedkortet måler feil... og dessuten så lurer jeg litt selv siden jeg ser at andre har temperaturer på 50-60 grader.

ok beklager,spør tjommien om han har hørt om kabbinet vifter,har selv to cabb vifter og tempen min er 34 cpu.

Kjetil

Lenke til kommentar

De nyeste hovedkortene benytter den innebygde temp.føleren i XP prosessoren. Derfor får du en mer nøyaktig avlesing enn man fikk tidligere med føleren nedi socketen. Det som ofte ble gjort tidligere (ihvertfall fra ASUS sin side) var at man la på "moms" på temperaturen. Jeg har sett tester hvor man har montert en temp.føler på selve prosessoren (inntil prosessoren "under" kjøleribba). Og i visse tilfeller (f.eks ASUS A7V133) så viser biosen vesentlig mer enn den andre temp.føleren.

Selv kjører jeg en XP 1933+ (overklokket 1600+) og den ligger stortsett alltid på 36-37 grader. nForce brikkesettet holder 29-32 grader.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 20:06, GeeZuZz skrev:

max står i parantes.

Jeg har samme hovedkort og CPU i et Chieftech Midi kabinett.

CPU Temp : 46 (49-50 etter lang spilletid)

System Temp: 39 (40-41 etter lang spilletid)

Jeg bruker en Glacialtech Igloo 2310 Vifte, som jeg ikke kan høre i det hele tatt! :smile:

Hadde en AMD Athlon 1.4 (266) cpu først som lå på 48-58 grader og system temperatur lå på 25-28 grader, og reagerte også på at systemtemperatur nå var mye høyere etter at jeg byttet til XP prosessor og MSI KT3 Ultra ARU, men regner med at dette kun er på grunn av annen sensor/måling, og ikke en reell kraftig økning i system temperatur.

Men jeg er meget fornøyd med at det er lite svigning i temp på XP prosessoren fra Windows bruk til spill, der sleit den gamle 266 CPU'en.

Når jeg klokker FSB til 140 og CPU kjører på 1666, blir CPU identifisert som XP2000+ i bios og temperatur steg ikke med mer en 1 grad, helelr ikke over flere timers bruk, med denne viften. Meget morro!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...