Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst nettverkskort

Anbefalte innlegg

Har et asus wl-138g pci kort som jeg har satt i en gammel cinet ppi-700 (p3 700mhz osv), windows xp er oppdatert så lagt det fins oppdateringer, men maskinen gir ikke noen tegn for at kortet er satt i. Altså ifølge dataen så står ikke kortet i, selv om det gjør det. Har innstallert driverne og når jeg trykker på "control center" kommer meldingen: "Unable to connect to the wireless lan card. The tray icon will be loaded once the card is insterted".

Har et identisk kort på en nyere data som funker helt fint, men denne maskinen har tydeligvis problemer med dette. Noen som vet hva det kan være ? Og det er for gammel cmos eller noe likende? (kortet funker helt fint, og står perfekt i pci slot) :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er noe med cmos, at den rett og slett er for gammel (?) Den har jo _aldri_ blitt oppdatert så lenge jeg kan huske.

Men så er det hvor man får tak i ny cmos til den, det er et asus somethin somethin hovedkort, og jeg vet ikke hvor man skal få tak i drivere til et kort som er såpass utdatert.

Står "Award modular bios v4.51, an energy star ally copyright © 1984-98, Award Software,Inc

Asus P2B ACPI BIOS REVISION 1012" ved oppstart.

Er usikker på hvilken socket pentium 3 700mhz er, noen som kan fortelle ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...