Taviren Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hehey.. Har tenkt å putte på et 4" enderør på et 1.5" anlegg og 2" endepotte fra Simons. Anlegget ellers er standard Nissan... Hvordna vil det funke? Er det bedre med et 2.5" enderør eller kanskje bare 2"? Lenke til kommentar
kadett Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hvorfor skulle ikke det gå. ser ingen grunn til at det skulle skape problemer :-) Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Vanlig logikk vil jo si at ting aldri blir bedre enn det svakeste leddet. Så om du har 1.5" fra motor og 4" på slutten vil bety fint lite hva prestanda angår. Om det gjelder for eksosanlegg er jeg ikke sikker på, men 4" enderør er nok overkill uansett hva slags bil det er til. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Vanlig logikk vil jo si at ting aldri blir bedre enn det svakeste leddet. Så om du har 1.5" fra motor og 4" på slutten vil bety fint lite hva prestanda angår. Om det gjelder for eksosanlegg er jeg ikke sikker på, men 4" enderør er nok overkill uansett hva slags bil det er til. Er verre hvis du struper igjen..... som 4" fra manifold og 2" på slutten... Lenke til kommentar
Remi-A Berg Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Det går fint å montere eksosanlegg slik du sier, men noen annen effekt en på lyden blir det ikke. Har vært borti at tomgangen høres ut til å bli værre med overdimensjonert eksosanlegg, men dette er da på grunn av eksospulsene som går gjennom eksosanlegget ikke kommer i samme hastighet som med et standard eksosanlegg. Eksostemperaturen kommer også til å synke, men hvor mye dette har å si helt på slutten av eksosanlegget kan jeg ikke svare på. Lenke til kommentar
Taviren Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 altså... Jeg setter 4" potte på rumpa til sunnyen.. og får kanskje en litt mer "bøtte" lyd på tomgang.. Yeees.. men da var jo alt ok! Thanks for the support guys! :!: Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 det stemmer det... håpe du blir fornøyd me lyden da... Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 satte på japanpotte på den gamle bilen min, var artig til å begynne med, men utrolig kjett når man skulle kjøre lengere strekninger! du kommer til å bli gal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå